شناسهٔ خبر: 40815173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بررسی پرونده قضایی شهردار اسبق کرج در دادگاه تجدید نظر

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: پرونده شهردار اسبق کرج در دادگاه تجدید نظر رسیدگی می‌شود و با توجه به اینکه اقدامات تحقیقی خاصی در این خصوص در حال انجام است، امید است منجر به اتخاذ تصمیم نهایی و اقدام بر اساس مقررات شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه 325 مورد رفع تجاوز در استان البرز صورت گرفته است، گفت: این تعداد حدود 100 هکتار از اراضی را در بر می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون نیز 20 مورد رفع تصرف انجام شده است به مساحت 100 هکتار و ارزش ریالی 357 میلیارد تومان و ادامه این رویه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: اقدامات خوبی در حوزه قضایی استان البرز صورت گرفته است که برای مثال می‌توان به راه اندازی داد پزشک و پزشک معتمد توسط پزشکی قانونی استان اشاره کرد، همچنین در شهرستان‌های البرز مراکز پزشکی قانونی راه‌اندازی شده است.

فاضلی هریکندی با بیان اینکه تسریع در رسیدگی به پرونده ها در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد:  جذب نیرو و قضات از دیگر اقداماتی است که در سال جدید قوه قضایی انجام شده است.

فاضلی هریکندی ساماندهی پرونده‌های مسن و معوق و همچنین رسیدگی به پرونده‌های مهم ملی را از جمله محورهای دیگر شورای قضائی استان برشمرد و گفت: سال گذشته ۵۰ درصد پروندهای معوق که بیش از یکسال از تشکیل و ثبت آن گذشته بود رسیدگی شد و تا پایان نیمه اول امسال این مهم تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری به سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج این سفر اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای رسیدگی به واحدهای قوه قضائیه در استان بود..

فاضلی هریکندی با اشاره به تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال و تغییر کاربری در استان، گفت: جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و مقابله با تغییر اراضی کشاورزی باغات از جمله اهدافی است که در این قرارگاه تعریف شده است تا با همکاری جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، محیط زیست و دیگر دستگاه‌های متولی محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز در بخش دیگری با اشاره به پرونده قضائی شهردار اسبق شهرداری کرج، گفت: پرونده شهردار اسبق کرج در دادگاه تجدید نظر رسیدگی می‌شود و با توجه به اینکه اقدامات تحقیقی خاصی در این خصوص در حال انجام است، امید است منجر به اتخاذ تصمیم نهایی و اقدام بر اساس مقررات شود.

فاضلی هریکندی در خصوص رسیدگی به جرایم مالی کارکنان دولت در استان البرز، گفت: نیازمند تقویت واحدهای حراست و بازرسی در دستگاه‌های اجرایی استان هستیم تا با نظارت‌های لازم شاهد کاهش جرایم مالی باشیم.

وی تصریح کرد: در راستای تقویت اقدامات و توسعه فعالیت‌های دستگاه قضایی در استان البرز، بهره برداری از ساختمان جدید دادگستری البرز در نیمه نخست سال در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تخلفات قضات در استان البرز کمتر از یک درصد است، گفت: اما نظارت‌ها در این خصوص با قوت و جدیت ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در حوزه حفظ حقوق عامه، رفع تصرف و تجاوز به اراضی ملی و منابع ملی اقدامات خوبی در استان البرز دنبال شده است، افزود: به ۵۲ مورد طی سال گذشته رسیدگی شده همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ مورد رفع تصرف توسط قرارگاه صیانت از بیت المال انجام شده و بیش از ۱۰۰ هکتار رفع تصرف شده است.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه باید زمینه فساد در سطح استان از بین برود، ادامه داد: در این میان نیازمند فرهنگسازی و کمک اصحاب رسانه هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه پرونده‌های قتل ناموسی در البرز تعداد بالایی ندارد، ادامه داد: سعی داریم پروند‌های مربوط به حوزه خشونت و جنون‌های آنی را با تقویت سازش و صلح افزایش دهیم اما در حوزه تجاوز به عنف به علت محدودیت‌های موجود مطالب را رسانه ای نخواهیم کرد اما حد و حدود الهی در این حوزه رعایت و طبق قانون اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ج

نظر شما