شناسهٔ خبر: 40808303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی چهاردهمین حوزه قضایی در خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از راه اندازی چهاردهمین حوزه قضایی در خراسان جنوبی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به هفته قوه قضائیه و تجلیل از مقام شامخ شهیدان به ویژه شهدای قوه قضائیه گفت: تا یک ماه آینده با همکاری فرمانداری سربیشه و بخشداری درح، دادگاه بخش درح راه اندازی خواهد شد که چهاردهمین حوزه قضایی استان است.

او دیدار با نماینده ولی فقیه استان، تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا و مقام معظم رهبری، ارتباط مردم با قوه قضائیه، بررسی مشکلات زندانیان از طریق ویدئو کنفرانس، ارائه مشاوره قضایی به مردم و افزایش اطلاعات حقوقی آن ها، تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدا و تقدیر از قضات و کارکنان نمونه استان  را از جمله  برنامه‌ها در هفته قوه قضائیه عنوان کرد.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به این که تعداد کل پرونده‌های ورودی به دادگستری استان ۸۵ هزار و ۳۲ پرونده بوده است تصریح کرد: این میزان نسبت به سال ۹۷ یک درصد کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان این که از تعداد کل این پرونده‌ها ۸۳ هزار و ۹۵۰ پرونده مختومه شده است بیان کرد: این میزان نسبت به سال ۹۷ دو درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

او با اشاره به این که از تعداد کل پرونده‌ها ۴۴ هزار و ۶۶۹ پرونده مربوط به دادگاه‌های  استان است که از این تعداد ۴۴ هزار ۵۲ پرونده مختومه شده است عنوان کرد: ۳۴ هزار و ۶۹ پرونده مربوط به دادسرا‌های استان بوده که ۳۳ هزار و ۶۶۷ پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه تجدید نظر هزار و ۲۹۴ پرونده بوده و از این تعداد ۶ هزار و ۲۳۱ پرونده مختومه شده است افزود: از مجموع آراء پارسال ۱۴ درصد تجدید نظر شده اند و ۸۶ درصد از آراء پارسال تایید شده است.

انتهای پیام / ط ا

نظر شما