شناسهٔ خبر: 40803791 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

جدیدترین شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا+ جدول

بر اساس تازه ترین آمار، تا کنون بیش از هشت میلیون و 687 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 459 هزار نفر در اثر این بیماری فوت کرده اند.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 8 میلیون و 687 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به بیش از 459 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 4 میلیون و 577 هزار و 476 نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، روسیه و هند با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد؛ به طوری که تاکنون ۴۹ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشورها شناسایی شده‌اند.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

تاکنون در بسیاری از کشورهای درگیر کروناویروس جدید محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

کشورهای روسیه، هند، بریتانیا، اسپانیا، پرو، ایتالیا، شیلی و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز جمعه 30 خرداد 1399 (19 ژوئن 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

جدیدترین شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا
جدیدترین شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا

آمریکا در صدر بیش‌ترین آمار مبتلایان به کرونا؛ بیش از دو میلیون و 280 هزار نفر
ایالات متحده آمریکا با بیش از دو میلیون و 280 هزار مورد ابتلا به کرونا بیش‌ترین شمار مبتلایان به این بیماری را در جهان ثبت کرده است. بر اساس آمار دانشگاه جانزهاپکینز تاکنون 121 هزار و 70 تن در این کشور به دلیل کرونا جان باخته‌اند.

ماسک زدن در کالیفرنیا اجباری شد
ایالت کالیفرنیا در آمریکا برای مهار شیوع کرونا ماسک زدن در مکان‌های عمومی را برای شهروندان اجباری کرده است.
فرماندار کالیفرنیا با اعلام این مقررات جدید گفته است که شمار مبتلایان در کالیفرنیا دوباره رو به افزایش گذاشته و این نگران‌کننده است.

برزیل، موارد ابتلا به کرونا از مرز یک میلیون نفر گذشت
در 24 ساعت گذشته بیش از 26 هزار مورد دیگر از کرونا در این کشور ثبت شده اند.

هم اکنون بیش از یک میلیون و 9 هزار مورد از ابتلای به کرونا در این کشور وجود دارد که بعد از ایالات متحده در مرتبه دوم است. تعداد تلفات در این کشور هم به 48427 نفر رسیده است. این کشور در حال حاضر کانون شیوع ویروس کرونا در جهان است.

ثبت 181 فوتی جدید کرونا در روسیه
دولت روسیه از ابتلای 7 هزار 972 تن دیگر به ویروس کووید-۱۹ در 24 ساعت گذشته خبر داده است. بر این اساس روسیه مجموع مبتلایان کرونا را تاکنون 569 هزار و 63 تن اعلام کرده است. تعداد فوتی‌های کرونا در روسیه نیز به 7 هزار و 841 تن رسیده است.

کرونا در هند؛ بیش از 11 هزار نفر در یک روز مبتلا شدند
مقامات دولت هند می‌گویند که در 24 ساعت گذشته 11هزار و 445 تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در هفته‌های اخیر به شمار روزانه مبتلایان کرونا در هند افزوده شده است. مجموع شمار مبتلایان به کرونا در هند 392 هزار و 536 تن گزارش شده است. به این ترتیب هند پس از ایالات متحده، برزیل و روسیه در جایگاه چهارمین کانون شیوع کرونا قرار دارد.

12 هزار  و 904 نفر در این کشور در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 27 هزار و 136 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 292 هزار و 655 به ویروس کووید-۱۹ حکایت دارد.
اسپانیا ششمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و برای چندمین روز متوالی، در 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

کرونا در بریتانیا؛ به شمار جان باختگان 173 تن افزوده شد
تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی دولت بریتانیا از مرگ 173 تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ خبر می‌دهد. بر این اساس مجموع مبتلایان به کرونا که جان باخته‌اند به 42 هزار و 461 تن رسیده است.

وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی بریتانیا همچنین اعلام کرده که نتیجه آزمایش کرونا برای هزار و 346 تن دیگر مثبت اعلام شده است. مجموع مبتلایان به کرونا در بریتانیا 301 هزار و 815 تن گزارش شده است.

کرونا در پاکستان
بیش از 168 هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در پاکستان تایید شده و بیش از 3294 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

کرونا در آلمان
آلمان از 190 هزار و 450 مورد ابتلا به ویروس کرونا و فوت 8952 بیمار کووید-۱۹ خبر داده است.

افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا
جدیدترین آمارها حاکی از افزایش 47 مورد فوتی و 251 مورد قطعی ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در ایتالیا است.

شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا از زمان شروع اپیدمی در ۲۱ فوریه تاکنون به 34 هزار و 561 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 238 هزار و 11 نفر رسیده است که ایتالیا را هشتمین کشور جهان پس از ایالات متحده، روسیه، برزیل، اسپانیا، انگلیس و هند از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

ردیابی کرونا در فاضلاب سه شهر ایتالیا دو ماه قبل از شیوع ویروس در این کشور
موسسه بهداشت ایتالیا از ردیابی ویروس جدید کرونا در فاضلاب سه شهر شمالی این کشور مدت ها قبل از این که اولین مورد ابتلا به این ویروس شناسایی شود، خبر داده است.

به گفته این موسسه آزمایش های انجام شده بر روی فاضلاب شهرهای میلان و تورین نشان دهنده نشانه هایی از ویروس کرونا در دسامبر سال گذشته بوده است.

در شهر بولونیا نشانه هایی از این ویروس در ژانویه مشاهده شده است.

این در حالی است که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا در اواسط ماه فوریه گزارش شد.

این موسسه گفته که نتایج بدست آمده "اهمیت استراتژیک" نمونه فاضلاب را به عنوان راهی برای تشخیص زودهنگام این ویروس تایید می کند.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 244 هزار و 388 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 7461 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

کرونا در فرانسه
فرانسه در بیست و چهار گذشته  14 مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ را طی 24 ساعت گزارش کرد که در مجموع تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به 29 هزار و 617 مورد رسیده است. تعداد افراد مبتلا نیز به 159 هزار و 452 نفر رسیده است.

کرونا در ترکیه
شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در نرکیه با ثبت 23 فوتی دیگر طی 24 ساعت گذشته به 4 هزار و 905 تن و تعداد افراد مبتلا به 185 هزار و 245 نفر رسیده است.

کرونا؛ ترکیه فردا محدودیت‌های تردد را به اجرا می گذارد
ترکیه اعلام کرده که فردا (شنبه ۲۰ ژوئن) محدودیت های تردد را در این کشور به مورد اجرا می گذارد. این کشور دو هفته پیش محدودیت های قرنطینه را که برای مقابله با ویروس کرونا به مورد اجرا گذاشته بود، لغو کرد. هدف از اجرای محدودیت های تردد ایجاد شرایط امن برای ۴ میلیون دانش آموز و دانشجویی است که قصد دارند، در امتحانات شرکت کنند گفته شده که فروشگاههای فروش مواد ضروری و برخی از کسب و کارها باز خواهند بود. مقامات ترکیه امیدوارند اعمال محدودیت تردد در آخر هفته به میزان زیادی از شلوغی ها در خیابان ها بکاهد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان سعودی از 150 هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که 4301 مورد جدید ابتلا در شبانه روز گذشته ثبت شده است. تعداد افرادی هم که جان خود را از دست داده اند به 1184 نفر رسیده است.

کرونا در چین

افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در پکن نگرانی‌ها در مورد آغاز موج دوم شیوع کروناویروس در چین را به همراه داشته است. شمار کل مبتلایان در این کشور تاکنون 83 هزار و 325 نفر گزارش شده است.

شیوع موج تازه ویروس کرونا در چین باعث تعطیلی بسیاری از مراکز و اجبار مردم به ماندن در خانه شده است. امروز 32 مورد جدید ابتلا به کرونا در این چین ثبت شده است.

شباهت بین ژنوم ویروس کرونای اخیر در پکن با نوع مشاهده شده در اروپا
مقامات چین اطلاعات مربوط به ژنوم ویروس کرونایی که اخیرا در پکن ردیابی شده را منتشر کردند. به گفته آن ها شباهتهایی بین ژنوم این ویروس با نوع اروپایی آن وجود دارد.

چین این اطلاعات را در اختیار سازمان بهداشت جهانی گذاشته است.

پس از ماهها، نزدیک به ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در پکن، پایتخت گزارش شده است.

دهها هزار نفر از ساکنان این شهر تاکنون تست کرونا داده اند و در بخش هایی از پکن مجددا محدودیت های شدید تردد به مورد اجرا گذاشته شده است.

نشانه هایی از شیوع مجدد ویروس کرونا، اولین بار در یک بازار عمده فروشی مواد غذایی در پکن مشاهده شد.

اما دانشمندان در مورد نتیجه گیری زودهنگام در مورد این ارتباط محتاطانه برخورد کرده اند.

بن کاولینگ، استاد در دانشگاه هنگ کنگ به خبرگزاری فرانسه گفته:"این احتمال وجود دارد ویروسی که در پکن اخیرا شیوع پیدا کرده از ووهان به اروپا رفته باشد و سپس به چین بازگشته باشد."

آمار رسمی کرونا در افغانستان؛شناسایی ۳۴۶ مورد ابتلا و ۲ مرگ در شبانه روز گذشته
وزارت صحت/بهداشت افغانستان از شناسایی ۳۴۶ مورد ابتلا و ثبت ۲ در یک شبانه روز گذشته خبر داده است.

براساس آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۲۷ هزار و ۸۷۸ و جان باختگان به ۵۴۸ نفر رسیده است.

این کمترین آمار ابتلا و مرگ در یک شبانه روز در هفته‌های اخیر است.

وزارت بهداشت گفته تاکنون در مجموع حدود ۸ هزار نفر از مبتلایان در این کشور بهبود یافته‌اند.

 دو ماه آینده اوج شیوع کرونا در افغانستان خواهد بود
احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه/بهداشت افغانستان می‌گوید، شیوع کرونا در این کشور به نقطه اوج نزدیک شده و دو ماه آینده اوج شیوع این ویروس در افغانستان خواهد بود و پس از آن افول پیدا می‌کند.

او به همین دلیل از مردم خواسته که در جریان مدت یاد شده بیشتر محتاط باشند و تدابیر پیشگیرانه و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

براساس آمار رسمی شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۲۷ هزار و ۸۷۸ و جان باختگان به ۵۴۸ نفر رسیده است. هشت هزار بیمار هم بهبود یافته‌اند.

نامزد وزیر وزارت بهداشت که برای بررسی روند خدمات صحی به هرات سفر کرده گفته که روند تشخیص کرونا پس از چند روز توقف، در هرات دوباره از سر گرفته شده است.

او در عین حال تاکید کرده که برای تجهیز مراکز صحی، زنجیره‌ای منظم اکمالات دوایی ایجاد شده است. در جریان سفر آقای عثمانی به هرات، چهارمین بیمارستان مخصوص درمان بیماران کرونا به اسم عبدالواحد رازی، پزشکی که چندی پیش بر اثر بیماری کوید-19 جان باخت، نامگذاری شد.

این بیمارستان قرار است تا یک هفته دیگر از سوی داکتران بدون مرز گشایش یابد.

تازه ترین آمار ابتلا به کرونا در ایران
در ایران سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور خبر داده است.

او گفته : مجموع جانباختگان این بیماری در ایران به ۹۳۹۲ نفر رسیده.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده که ۹۸۶ مورد بستری شدند.

به گفته لاری در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند

احتمال بازگشت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در خوزستان
یک مقام محلی در استان خوزستان می‌گوید احتمال دارد در روزهای آینده برای مهار شیوع کرونا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به این استان بازگردند.

رضا نجاتی، سخنگوی ستاد کرونا در خوزستان گفته: "استان خوزستان فعلاً در دایره قرمز کرونا واقع شده است هر چند آمار مبتلایان روند ثابتی را طی می کند اما همچنان در شرایط قرمز است."

در روزهای اخیر ستاد ملی کرونا به ریاست حسن روحانی تصمیم گرفته که به مقام‌های محلی اختیاراتی در سطح استان داده شود تا مهار کرونا را در منطقه خود مدیریت کنند و در صورت نیاز محدودیت‌ها را اعمال کنند.

نجاتی گفته: "بنا شد در کمیته امنیتی اجتماعی نیز جزئیات و حد و حدود این اختیارات مشخص شود و مجدداً در ستاد ملی مطرح شود و پس از تصویب نهایی به استان‌ها ابلاغ شود لذا منتظر مصوبه نهایی ابلاغی هستیم."

استان خوزستان، در کنار چند استان غربی و جنوبی همچون کردستان، کرمانشاه و هرمزگان، از جمله مناطقی است که در هفته‌های اخیر شاهد شدت گرفتن شیوع کرونا بوده است.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و  281 هزار 566 نفر مبتلا و 7 هزار و 516 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته و بیش از 60 درصد موارد فوتی در آفریقا را تشکیل می‌دهند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت آفریقای جنوبی بیشترین آسیب را از شیوع کروناویروس متحمل شده و 25 درصد از مجموع موارد ابتلا در این قاره به این کشور اختصاص دارد.

کرونا در مکزیک
بنابر اعلام وزارت بهداشت مکزیک این کشور در بیست و چهار ساعت گذشته 5662 مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را شناسایی کرده که در مجموع تعداد مبتلایان به 165 هزار و 455 نفر رسیده است. همچنین مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در مکزیک به 19 هزار و 747 نفر رسیده است.

کرونا در رژیم صهیونیستی؛ قرنطینه ۵۰۰ سرباز، برقراری محدودیت‌های تردد در بخش‌هایی از کشور
بیش از پانصد سرباز در رژیم صهیونیستی برای مقابله با شیوع کرونا به قرنطینه رفتند. درسه منطقه در جنوب این کشورقرنطینه اعمال شده و محدودیت های تازه ای هم در بخش‌هایی از تل آویو به اجرا گذاشته شده است.

همزمان با افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در کرانه باختری در دو روز گذشته، مقامات بهداشتی فلسطین گفته اند که فروشگاهها و کسب و کارها موقتا در الخلیل تعطیل شدند.

کرونا؛ ۴۹ مورد جدید ابتلا در کره جنوبی
کره جنوبی از ابتلای ۴۹ مورد جدید به ویروس کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داده است. ۳۲ مورد از مبتلایان منشا داخلی داشته است.

شمار مبتلایان تایید شده در این کشور ۱۲ هزار و ۳۰۶ نفر اعلام شده است.

اکثر موارد جدید ابتلا در سئول، پایتخت گزارش شده است.

وزیر بهداشت این کشور هشدار داده چنانچه آمار مبتلایان جدید همچنان بالا باشد، اقدامات شدیدی را برای حفظ فاصله اجتماعی به مورد اجرا می گذارد.

کره جنوبی در اوایل ماه گذشته میلادی (ماه مه) در پی کاهش شمار مبتلایان محدودیت ها درمورد حفظ فاصله اجتماعی را کاهش داد.

نیوزیلند بار دیگر عاری از ویروس کرونا شد
در نیوزیلند بار دیگر گفته شده که در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

چند روز پیش تست کرونای دو زن که از بریتانیا به این کشور سفر کرده بودند، مثبت اعلام شد.

قبل از اعلام ابتلای این دو زن به کرونا، در نیوزیلند به مدت ۲۴ روز موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده بود.

دبیر کل بهداشت این کشور گفته که در روز گذشته ۶۲۷۳ مورد تست کرونا در سراسر کشور انجام شد که نتیجه هیچ کدام از آن ها مثبت نبود.

شمار موارد تایید شده ابتلا به کرونا تاکنون ۱۵۰۷ نفر گزارش شده است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی: کرونا وارد مرحله‌ای جدید و خطرناک شده
سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که همه گیری ویروس کرونا، با افزایش شمار مبتلایان و خستگی مردم از محدودیت های قرنطینه وارد مرحله ای" جدید و خطرناک" شده است.

تدروس آدهانوم، رئیس این نهاد بین المللی گفته که روز گذشته جهان شاهد ۱۵۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا بود که نیمی از این موارد در آمریکا و شمار زیادی هم در کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا گزارش شده است.

او هشدار داده که این ویروس همچنان مرگبار و در حال گسترش سریع است.

آدهانوم گفت هر چند که ممکن است مردم از قرنطینه های خانگی خسته شده باشند و کشورها تمایل به بازگشایی اقتصاد هایشان داشته باشند، اما حال زمانی است که باید به شدت هوشیار بود.


امیدواری سازمان بهداشت جهانی به یافتن واکسن کرونا تا پایان سال جاری میلادی
سازمان بهداشت جهانی امیدوار است که واکسن کرونا تا پایان سال جاری میلادی با موفقیت تولید شده و در مرحله اول در اختیار اقشاری که بیشتر در معرض خطر هستند قرار بگیرد.

سمیه سوامینثان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی، گفت هرچند هنوز به واکسنی دست نیافته‌ایم، حدود ۲۰۰ واکسن بالقوه تحت بررسی است و ۱۰ واکسن بالقوه به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.

سوامینثان گفت هرچند تولید واکسن فرایندی پیچیده است، اما او به یافتن یک واکسن امیدوار است چرا که اگر یکی از تلاش‌ها به جایی نرسد، همچنان گزینه‌های دیگری وجود دارد که کار روی آنها به تولید واکسن منجر شود.

او، که بالاترین مقام علمی سازمان بهداشت جهانی است، گفت امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی واکسنی تولید شود و در مرحله اول در اختیار اقشاری مثل کادر درمانی، کارکنان فروشگاه‌ها، یا ساکنان مکان‌های با سرایت بالا چون خانه‌های سالمندان و زندان‌ها قرار بگیرد.

نظر شما