شناسهٔ خبر: 4080302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز عملیات آزادسازی تکریت/ تسلط ارتش بر کاخ ها و بیمارستان شهر

مرحله دوم عملیات آزاد سازی تکریت از ساعاتی پیش آغاز شده و آن طور که منابع امنیتی عراق اعلام کردند هم اکنون درگیری های خیابانی در مرکز شهر با شدت ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با ورود نیروهای ارتش عراق و نیروهای مردمی به تکریت، مردم این شهر ضمن ابراز خوشحالی از ورود نیروهای ارتش از آنها استقبال کردند.


تکریت آزاد شد

 

برابر گزارش منابع خبری نظامی، بیش از هشت هزار بمب دست ساز و مواد منفجره در مکان مختلف این شهر کار گذاشته شده است.

 

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در این باره گفت: به اعتقاد من امروز نبرد سرنوشت سازی برای آزادسازی تکریت خواهد بود و به خواست خدا ما از مرکز تکریت پیروزی نهایی را اعلام خواهیم کرد. روحیه نیروهای ما بالاست و هیچ استحکاماتی نخواهد توانست مانع پیشروی نیروهای ما شود.


گفته می شود نیروهای عراقی با ورود به مرکز تکریت بر کاخ های ریاست جمهوری، بیمارستان نظامی شهر مسلط و همچنین مناطق القادسیه، الهیاکل و الدیوم، منطقه صنعتی و خیابان اربعین مسلط شده اند.

 

به گفته مقامات امنیتی عراق تروریست های داعش برای جلوگیری از ورود نیروهای عراق خودروها و تانکرهایی را بمب گذاری می کنند و به سمت ارتش عراق می فرستند.



تروریست های داعش 9 ماه پیش با حمله به استان صلاح الدین، شهر راهبردی تکریت را به تصرف خود درآوردند.

 

در خبری دیگر 40 نظامی عراقی در حمله چهارشنبه شب جنگنده های آمریکایی به کاروان ارتش عراق در غرب الرمادی کشته شدند. وزارت دفاع عراق هنوز جزئیات حمله جنگنده های آمریکایی را اعلام نکرده است.
 

نظر شما