شناسهٔ خبر: 40801925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

نخستین واکنش قوه‌قضاییه به مرگ قاضی منصوری

صاحب‌خبر -

معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضاییه در واکنش به مرگ غلامرضا منصوری گفت: احتمالا ایشان خودکشی کرده است اما اینترپل ما پیگیر این موضوع است که کسی که تحت تعقیب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بوده باید به گونه‌ای تحت نظر باشد که صدمه‌ای به او وارد نشود.

به گزارش انصاف نیوز متن کامل سخنان علی باقری، دبیر ستاد حقوق بشر در گفت‌وگو با خبر ۲۰:۳۰ به این شرح است:

مطلع شدیم یکی از شهروندان ایرانی در رومانی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بوده است امروز درگذشته و به همین دلیل دوستان ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران و پلیس اینترپل ما پیگیر موضوع بودند تا از زوایا، ابعاد و علل این حادثه آگاهی پیدا کنند.

در تماس‌هایی که تا الان بوده با طرف رومانیایی این مسئله مطرح شده که احتمالا ایشان خودکشی کرده است اما اینترپل ما پیگیر این موضوع است که کسی که تحت تعقیب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بوده باید به گونه‌ای تحت نظر باشد که صدمه‌ای به او وارد نشود.

نکته‌ی مهمی که در این قضیه وجود دارد این است که ما تعداد دیگری از متهمان پرونده‌های اقتصادی در کشورهای غربی به سر می‌برند و متاسفانه این کشورها همکاری خوبی برای استرداد این‌ها ندارند ولی در مورد رومانی با وجود این که ما توافق دوجانبه نداشتیم آن‌ها همکاری خوبی داشتند و ایشان را بر اساس دستور قاضی تحت نظر قرار دادند و قرار شد مراحل قضایی بین ایران و رومانی انجام شود تا استرداد ایشان. به همین دلیل هم قاضی رومانیایی دستور تحت نظر بودنش را صادر کرد.

ابعاد مختلف موضوع پرونده‌ای که ایشان درگیرش بود با توجه به این که طرف‌های دیگر آن در اختیار قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران هستند روشن است. نبود ایشان صدمه‌ای به ابعاد دیگر پرونده وارد نمی‌کند. بازگشت ایشان فقط می‌توانست کمک کند به بازگشت وجوه اموالی که اختلاس کرده بود و مجازات او. ابعاد پرونده روشن بوده و بعید می‌دانم رفتن ایشان ایرادی به بررسی پرونده وارد کند.

انتهای پیام

نظر شما