شناسهٔ خبر: 40792821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت بیش از ۸ هزار مشترک برق آذربایجان‌غربی در طرح‌ کاهش مصرف

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: هشت هزار و ۳۷۳ مشترک این استان برای همکاری در طرح‌های کاهش اوج بار تابستان امسال اعلام آمادگی کرده اند.

صاحب‌خبر -

اکبر حسن‌بگلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ مشترک در بخش صنعتی، بیش از پنج هزار مشترک در بخش کشاورزی، ۵۸۳ مشترک اداری، ۳۹۰ مشترک تجاری، ۱۰۹ جایگاه سی ان اجی و ۳۳ مشترک مولد خودتامین هستند.

وی ادامه داد: با این آمار طی امسال بیش از ۶۰ درصد مشترکان در بخش‌های مختلف با امضای تفاهم‌نامه، همکاری خود را در طرح‌های کاهش اوج بار تابستان اعلام کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: تامین انرژی پایدار هدف مجموعه تلاشگران صنعت برق است و راضی به حتی یک دقیقه خاموشی برق نیستیم.

حسن‌بگلو بیان کرد: مدیریت مصرف و کاهش پیک بار مصرف تنها با همکاری سازنده مشترکان محقق می‌شود و برای جلب مشارکت نهایت تلاش را به کار می‌گیریم.

وی بیان کرد: در صورت رعایت اصول مدیریت مصرف از سوی مشترکان و کاهش استفاده در ساعات اوج مصرف می‌توان قدم موثری در راستای کاهش خاموشی و تامین برق مشترکان بخش کشاورزی و خانگی استان برداشت.

وی ادامه داد: مشترکان همکار صنعتی و کشاورزی، سی ان جی، اداری، تجاری و مولدخودتامین در برنامه‌های اوج بار تابستان سال گذشته، ۶۵ میلیارد ریال پاداش همکاری دریافت کردند.

با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولرهای گازی، امکان خاموشی در سطح کشور وجود دارد.

وسایل سرمایشی بیشترین استفاده برق در بین مشترکان را به خود اختصاص می دهند؛ طبق بررسی ها سالانه ۲۰ هزار مگاوات برق در این سیستم ها در کل کشور مصرف می شود که رقم بسیار زیادی است.

نظر شما