شناسهٔ خبر: 40790374 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مردم، هشدارهای ستاد مقابله با کرونا را به طور ویژه جدی بگیرند

صاحب‌خبر -
علیار راستگو ظهر پنج شنبه در سیزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در برخی ازشهرهای آذربایجان شرقی گفت: از مردم می خواهیم به هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا توجه ویژه ای داشته و با سه عمل ساده اما اساسی شستشوی های مکرر دست ها، زدن ماسک در مکان های پرتجمع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گام مهمی برای ایمنی در برابر این بیماری بردارند.
وی ادامه داد: روز شنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رییس جمهور برگزار شده و به دنبال آن، ستاد استانی نیز در استانداری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که احتمال اعمال محدودیت های جدید البته با هماهنگی و مشورت ستاد ملی مقابله با کرونا وجود خواهد داشت.
راستگو افزود: اگر مردم نسبت به توصیه های ستاد مبارزه با کرونا و انجام توصیه های بهداشتی عنایت کافی را نداشته باشند، مسئولان استانی وادار به انجام تصمیمات لازم برای اعمال محدودیت ها خواهند شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از افزایش نظارت بر واحدهای صنفی از روز شنبه خبر داد و گفت: از روز شنبه شاهد تشدید نظارت بهداشتی بر واحدهای صنفی و دیگر مکان های عمومی استان خواهیم بود.
برگزاری مراسم عزاداری در مساجد برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا است
وی، هر گونه دورهمی همچون مراسم های عروسی و عزا را مکانی برای شیوع بیشتر بیماری کرونا دانسته و گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مساجد تنها مربوط به اقامه نماز بوده و مصوبه ای برای برگزاری مراسم عزاداری در این مکان ها صادر نشده است.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان ادامه داد: از رسانه های استان می خواهیم، جدی بودن بیماری کرونا را به مردم یادآوری کرده و حساسیت لازم را بین آنان ایجاد کنند چرا که بیماری کرونا، هنوز از بین نرفته است.
وی هر نوع تجمع و سفر در شرایط فعلی را رفتاری خطر ساز عنوان کرد و خواستار مراعات مراقبت های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از سوی یکایک شهروندان شد.

نظر شما