شناسهٔ خبر: 40764414 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

درخواست گوترش از هند برای حفظ جان کودکان کشمیری

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به کشته شدن کودکان در جریان عملیات‌ نظامی در جامو و کشمیر از دهلی‌نو خواست از کودکان منطقه حفاظت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی خود نسبت به کشته شدن کودکان درجریان عملیات‌های نظامی در جامو و کشمیر از دولت دهلی‌نو خواست تا از کودکان منطقه حفاظت کند.

طبق گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل مربوط به کودکان و درگیری‌های مسلحانه، گوترش از دولت هند خواست تا نیروهای امنیتی این کشور از گلوله استفاده نکنند و تدابیر پیشگیرانه جهت حفظ کودکان اتخاذ شود.

وی با بیان این که درباره ۶۸ کودکی که از سوی نیروهای امنیتی هند به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شده‌اند، نگران است، از دولت هند خواست بلافاصله از انجام چنین اقداماتی دست بردارد.

بر اساس گزارش مذکور، در جریان عملیات‌ نیروهای امنیتی هند در منطقه جامو و کشمیر ۸ کودک کشته و ۷ کودک دیگر نیز زخمی شده‌ و به ۹ مدرسه در این منطقه نیز از سوی عناصر ناشناس حمله صورت گرفته است.

فعالان حقوق کودک در جامو و کشمیر نیز با ابراز خرسندی بابت این گزارش سازمان ملل، خواستار پایان خشونت نظامیان هند علیه کودکان منطقه شدند. مصور منظور، یکی از این فعالان در گفت‌وگو با آناتولی به اعمال خشونت علیه کودکان از سال ۲۰۰۸ تاکنون اشاره کرد.

نظر شما