شناسهٔ خبر: 40744324 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۴ عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در میان پژوهشگران پراستناد برتر کشور

دانشگاه تربیت مدرس در اطلاعیه ای اعلام کرد: طبق گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛ ۱۴ عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در میان پژوهشگران پراستناد برتر کشور در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تربیت مدرس ، بنا بر گزارش سال ۱۳۹۸ پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛ ۱۴ عضو هیأت علمی دانشگاه در میان پژوهشگران پراستناد برتر کشور در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر قرار گرفتند و بر این اساس دانشگاه تربیت مدرس پس از دانشگاه تهران بیشترین سهم از پژوهشگران برتر کشور در این ۲ حوزه را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش ، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بررسی عملکرد پژوهشگران ایرانی در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و هنر برای دوره ۵ ساله ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ اقدام به شناسایی ۷۸ نفر از پراستنادترین پژوهشگران ۱۲ رشته مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری کرده است. البته سهم رشته‌های مختلف از پژوهشگران پر استناد یکسان نبوده و تابعی از تعداد کل استنادها و نیز تعداد پژوهشگران هر رشته است. بیشترین سهم و تعداد پژوهشگر پراستناد به ترتیب متعلق به رشته‌های مدیریت، علوم تربیتی، اقتصاد و مالی، علوم اجتماعی، ادبیات، روانشناسی و جغرافیا است.

گفتنی است ، حسن دانایی فرد، دکتر عادل آذر، اصغر مشبکی در حوزه مدیریت، مهناز شایسته فر در حوزه هنر و معماری، محمد احسانی در حوزه تربیت بدنی،عبدالرضا رکن الدین افتخاری و مهدی پور طاهری در حوزه جغرافیا،  فردوس آقا گل زاده،  عالیه کرد زعفرانلو، ارسلان گلفام، حمیدرضا شعیری و خلیل پروینی در حوزه ادبیات و زبان ها،  سید حسین صادقی در حوزه اقتصاد و مالی و  محمود مهرمحمدی در حوزه علوم تربیتی، ۱۴ عضو هیأت علمی دانشگاه هستند که در میان پژوهشگران برتر کشور حوزه های مذکور قرار گرفتند.

لازم به ذکر است ، در بین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه تهران با ۲۳ نفر، دانشگاه تربیت مدرس با ۱۴ نفر، دانشگاه علامه طباطبایی با ۸ نفر، دانشگاه شیراز با ۵ نفر، دانشگاه‌های اصفهان و تبریز هر کدام با 4 نفر، دانشگاه‌های شهید بهشتی و محقق اردبیلی هرکدام با ۳ نفر، دانشگاه‌های بوعلی سینا و فردوسی مشهد هر کدام با ۲ نفر دارای بیشترین تعداد پژوهشگر پراستناد برتر در ۱۲ رشته مختلف علوم انسانی، اجتماعی و هنر و معماری هستند.

انتهای پیام/

نظر شما