شناسهٔ خبر: 40739223 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پوشاک دست دوم نگرانی جدید اتحادیه

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی: با توجه به شیوع کرونا در جهان، احتمال سرازیر شدن حجم وسیعی از پوشاک قاچاق دست دوم به کشور وجود دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  "بهرام شهریاری"، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: در دوسال گذشته با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا فعالیت دارند موفق شدیم از اوخر شهریورماه ۱۳۹۸، ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار از حجم ۲ و نیم میلیارد دلار قاچاق کاهش پیدا کرد و از فعالیت نشان‌های غیر مجاز پیشگیری شد و در مجتمع‌ها شاهد حضور فعال و موثر نشان‌های داخلی بودیم.

شهریاری گفت: پوشاک قاچاق دست دوم در ایران حق امتیاز را به رسمیت نمی‌شناسند و معمولا با حجم بالایی به کشور سرازیر می‌شود و با توجه به شیوع کرونا در جهان حجم وسیعی از پوشاک دست دوم بوجود آمده و این نگرانی در کشور وجود دارد که در ماه‌های آینده شاهد ورود حجم بالایی از پوشاک دست دوم باشیم.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادر کنندگان نساجی گفت: عرضه لجام گسیخته پوشاک قاچاق در فضای مجازی با توجه به شیوع ویروس کرونا، نظارت مبادی ذیصلاح را می‌طلبد.
<div id="video-display-embed-code_293931" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796589/293931?width=400&height=300"></script></div>
"حمیدرضا دهقانی‌نیا"، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در گفتگوی تلفنی با برنامه ضمن تکذیب موافقت ستاد با واردات پوشاک گفت: در سال های گذشته همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اتحادیه تولید و صادرکنندگان نساجی در زمینه پوشاک قاچاق نتیجه خوبی داشت.

اوگفت: تنظیم بازار وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیست، بلکه وظیفه وزارت صمت است.

دهقانی‌نیا گفت: در حوزه فضای مجازی، ستاد مرکزی از سال ۱۳۹۷ دفتری که مسئولیت آن پیگیری و عرضه قاچاق کالا در فضای مجازی را بر عهده دارد ایجاد شد و این دفتر تاکنون ۷۳ درگاه را که در زمینه پوشاک قاچاق فعالیت داشتند را بسته و تارنمای آن‌ها را مسدود کرده است.
<div id="video-display-embed-code_293944" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796589/293944?width=400&height=300"></script></div>

"داریوش بهنود قاسمی"، مدیرکل بازرسی سازمان حمایت در گفتگوی تلفنی گفت: مصادیقی که در زمینه قاچاق کالا و ارز وجود دارد از طریق ستاد مبارزه با قاچاق به دادستانی کل کشور اعلام و اقدامات لازم انجام می شود.

<div id="video-display-embed-code_293952" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796589/293952?width=400&height=300"></script></div>

برچسب‌ها:

نظر شما