شناسهٔ خبر: 40738995 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نتانیاهو: نقشه الحاق کرانه باختری هنوز تکمیل نیست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آماده نبودن نقشه الحاق کرانه باختری و عدم دستیابی به توافق با حزب آبی و سفید در این خصوص خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد نقشه الحاق کرانه باختری هنوز آماده نشده و منتظر همراهی حزب آبی و سفید است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در جلسه فراکسیون حزب لیکود در خصوص موضع حزب آبی و سفید اظهارات مبهمی داشت.

نتانیاهو گفت ما با آمریکایی‌ها در حال مذاکره هستیم. ما به دنبال موافقت کامل آن‌ها در تمامی ابعاد این موضوع هستیم. ما دو جلسه با حزب آبی و سفید داشتیم. من موضع آن‌ها را نمی‌دانم.

نتانیاهو مدعی شد طرح پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا پایه‌ای برای مذاکرات با فلسطینیان خواهد بود.

اظهارات نتانیاهو حاکی از آن است که طرح الحاق کرانه باختری به احتمال زیاد با دشواری‌های بسیاری همراه خواهد بود. پیش‌تر رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع در قدس اشغالی خبر داده بود واشنگتن به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف طرح الحاق کرانه باختری دستور داده است.

همچنین کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد واشنگتن تمایل چندانی به پشتیبانی از طرح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق کرانه باختری ندارد و علاوه بر این خواهان حضور بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم و نخست‌وزیر کابینه ائتلافی در طرح‌های مربوطه است.

وزیر شهرسازی رژیم صهیونیستی نیز روز پنج شنبه اعلام کرد مقامات این رژیم و آمریکا هنوز بر سر طرح الحاق کرانه باختری به اتفاق نظر نرسیده اند.

بنیامین نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما