شناسهٔ خبر: 40736859 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بازی با جان انسان|

تصمیمات یک طرفه دولت بدون توجه به نظرات کارشناسی ستاد مقابله با کرونا

با توجه به وضعیت فعلی و آنچه که از وزیر بهداشت و مسئولیت‌پذیری وی در ایام مدیریت و کنترل کرونا دیده شده، مشخصا باید امیدوار بود که شخص سعید نمکی قصد و موضع استعفا ندارد و به دنبال حل اختلافات و مشکلات است تا وضعیت مدیریت کرونا دوباره به روز‌های اولیه بازنگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ چند روزی است که اخباری از مبنی بر اختلاف نظر میان وزیر بهداشت و رئیس جمهور استعفای اجباری سعید نمکی وزیر بهداشت در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

این اختلاف نظر‌ها از ۱۵فروردین‌ماه و نامه وزیر بهداشت نمایان شد. نامه‌ای که در آن وزیر بهداشت خطاب به رئیس جمهور نوشت: «متأسفانه ناگهان اخیرا بدون اطلاع ستاد، نامه‌ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت (سرپرست کنونی و وزارت صمت) به کلیه استان‌ها ابلاغ شده که عملا دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.»

و حالا که با وجود دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لغو طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی، اما طرح ترافیک پس از بلاتکلیفی‌های بلند مدت و لغو‌های شبانه بالاخره ١٧خردادماه مجدد برگزار شد.
تصمیمات یک طرفه دولت بدون توجه به نظرات کارشناسی ستاد مقابله با کرونا
شنیده‌های خبرگزاری دانشجو حاکی از آن است که درگیری و اختلاف میان وزارت بهداشت و دولت فنی و تخصصی است. با توجه به آنکه در روز‌های اخیر تعداد فوت‌شدگان بر اثر ویروس سه رقمی شده است و وزارت بهداشت بیش از پیش نیاز به اختیار در تصمیم‌گیری دارد با این حساب، اما صحبت‌ها و تصمیمات اخیر در هیات دولت از جمله بازگشایی مدارس، حضوری برگزار شدن امتحانات و اجرای طرح ترافیک نشان از تک‌روی و تصمیمات یک طرفه دولت بدون توجه به نظرات کارشناسی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

با این حساب، اما با توجه به وضعیت فعلی و آنچه که از وزیر بهداشت و مسئولیت‌پذیری وی در ایام مدیریت و کنترل کرونا دیده شده، مشخصا باید امیدوار بود که شخص سعید نمکی قصد و موضع استعفا ندارد و به دنبال حل اختلافات و مشکلات است تا وضعیت مدیریت کرونا دوباره به روز‌های اولیه بازنگردد.

قطعا این هیاهوی رسانه‌های که خبر استعفای او را منتشر میکند از استعفای وزیر و بازی با جان انسان‌ها منفعت می‌برد

نظر شما