شناسهٔ خبر: 40727001 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

روحانی درگذشت محمدعلی کشاورز را تسلیت گفت

رییس جمهوری با ارسال پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم استاد محمدعلی کشاورز، گفت: این هنرمند برجسته و چهره فرهیخته فرهنگ و هنر کشورمان با ایفای نقش‌های ماندگار در صحنه‌های گوناگون تئاتر، تلویزیون و سینما، یاد و خاطره‌ای فراموش نشدنی در دفتر زرین هنر ایران برجا گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه با ارسال پیام تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم استاد محمدعلی کشاورز اظهار داشت: درگذشت هنرمند نام آشنا و چهره فرهیخته فرهنگ و هنر کشورمان، مرحوم استاد محمدعلی کشاورز باعث تألم و تأثر فراوان شد.

رییس جمهوری تصریح کرد: این هنرمند برجسته در صحنه‌های گوناگون تئاتر، تلویزیون و سینما با ایفای نقش‌های ماندگار و خلق تصاویری درخشان از فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم به افتخار کسب نشان درجه یک فرهنگ و هنر نائل شد و یاد و خاطره‌ای فراموش نشدنی در دفتر زرین هنر ایران برجا گذاشت.

روحانی خاطرنشان کرد: اینجانب ضایعه وارده را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی، مسألت دارم.

استاد «محمدعلی کشاورز» هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون روز گذشته (یکشنبه) و در سن نودسالگی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

محمدعلی کشاورز یکی از چند بازیگر مطرح و نسل اول تئاتر ایران و فعال در حوزه های دیگر نمایشی از جمله سینما و تلویزیون است که  در ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. این هنرمند که دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود، به همراهِ علی نصیریان، زنده‌یاد جمشید مشایخی،  زنده‌یاد داود رشیدی و زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی پنج بازیگر مرد ماندگار تاریخ تئاتر و سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌آیند.

از آثار ماندگار استاد کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود،  هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)،  سربداران (در نقش خواجه قشیری)،  افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما