شناسهٔ خبر: 40714227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قالیباف درگذشت محمد علی کشاورز را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت محمد علی کشاورز را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قالیباف در این پیام افزود: درگذشت هنرمند توانا و پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون استاد محمدعلی کشاورز موجب تاسف و تاثر شد.
قالیباف تاکید کرد: وی چهره ماندگار و محبوب در نزد مردم ایران و در طول سال های عمر خویش در خدمت به فرهنگ و هنر کشور بوده و آثار بیاد ماندنی برجای گذاشته و نقش های مهمی را خلق و در ذهن مردم به یادگار گذاشتند که بدون شک در گنجینه هنر این مرز و بوم ماندگار و درخشان خواهد بود.
وی تصریح کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این هنرمند گرانقدر به جامعه فرهنگی و هنری کشور، خانواده آن مرحوم و مردم هنردوست ایران، برای این فقید سعید از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت مسالت می کنم.

استاد «محمدعلی کشاورز» هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون امروز (یکشنبه، ۲۵ خرداد) و در سن نودسالگی بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.
از آثار ماندگار کشاورز، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود،  هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)،  سربداران (در نقش خواجه قشیری)،  افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.
این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است.

کشاورز اوایل خرداد جاری به دلیل عارضه کلیوی و بالا رفتن سطح کراتین خون در بیمارستان بستری شد و بلافاصله مراحل درمانی خود را زیر نظر تیم پزشکی آغاز کرد.  پس از آن وی به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

نظر شما