شناسهٔ خبر: 40704454 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ثبت ۳۰۴ هزار فقره اهدای خون در سال ۹۸ در استان تهران

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه در تهران ۶ میلیون نفر امکان اهدای خون دارند، گفت: در سال ۹۸ تنها ۳۰۴ هزار فقره اهدای خون به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران امروز مهمان شورای اسلامی شهر تهران بوده و گزارشی از وضعیت انتقال خون در شهر تهران را به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

وی گفت: ۲۵ خرداد روز جهانی اهدای خون است و حضور امروز بنده در شورای شهر فرصتی است تا از دستاورد‌های سازمان انتقال خون برای شما نمایندگان مردم تهران گزارشی ارائه کنم.

مهدی زاده گفت: سازمان انتقال خون در ایران پیشینه‌ای حدود ۴۶ ساله دارد و ساماندهی موضوع انتقال خون در ایران از آن زمان انجام شده است.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: یکی از بروز‌ترین سازمان‌های انتقال خون در منطقه و دنیا سازمان انتقال خون ایران است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی در پایتخت با سازمان انتقال خون در ارتباط بوده و برای زندگی بخشی به بیماران نیازمند به انتقال خون کمک می‌کنند.

مهدی زاده تصریح کرد: زنجیره انتقال خون ۳ بخش دارد. بخش اول اهدا کنندگان خون هستند که با یک رفتار اجتماعی مترقی اقدام به یک کار خداپسندانه می‌کنند.

وی افزود: حلقه دوم سازمان انقتال خون است که با مجموعه آزمایشگاه‌ها و پرسنل خود تلاش می‌کند در محیطی امن و تمی زو بهداشتی خون را از اهدا کنندگان بگیرد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: حلقه سوم و نهایی بیمارانی هستند که به خون نیاز داشته و تلاش می‌شود تا در اسرع وقت خون مورد نیاز به آن‌ها انتقال داده شود.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: یکی از کمک‌هایی که مدیریت شهری می‌تواند به سازمان انتقال خون داشته باشد ایجاد فضای مناسب برای تبلیغات مرتبط با اهدای خون است.

وی ادامه داد: ۳۰۴ هزار فقره اهدای خون در سال گذشته در تهران ثبت شد. در تهران ۶ میلیون نفر واجد اهدای خون هستند، اما سهم بسیاری پایینی نسبت به انتقال خون مبادرت کرده اند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در روز‌های شیوع کرونا وضعیت در مراکز اهدای خون هم سخت بود، زیرا باید بهداشت محیط انتقال خون حفظ می‌شد و این موضوع بر سختی کار افزود.

نظر شما