شناسهٔ خبر: 40703943 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار مقامات امنیتی اسرائیل درباره انفجار اوضاع در غزه

حمید محمدطاهری

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال انفجار اوضاع در نوار غزه درپی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی هشدار دادند که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تلاش‌ها برای حل و فصل اختلافات با جنبش مقاومت اسلامی حماس را از بین برده و باعث تشدید اوضاع امنیتی در نوار غزه خواهد شد.

این منابع گفتند: احتمال انفجار اوضاع در نوار غزه بیشتر از کرانه باختری است. به همین منظور کارشناسان ارتش اسرائیل بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم را در جریان گزارش های خود مبنی بر خطر انفجار اوضاع در نوار غزه، شلیک موشک و ازسرگیری درگیری‌ها در کنار دیوار حائل قرار دادند.

در همین حال، منابعی در دستگاه‌های امنیتی اسرائیل نسبت به فعالیت‌های حماس و جنبش جهاد اسلامی هشدار دادند و تأکید کردند که نیروهای جهاد اسلامی در پاسخ به الحاق عملیات‌هایی را علیه اهداف اسرائیلی انجام خواهند داد.

سایت عبری زبان "واللا" نیز در این باره گزارش داد که فرماندهان امنیتی مختلف اسرائیل سه هفته قبل نشستی را برگزار کردند و با بررسی مسأله مسلح بودن حماس تأکید کردند که حماس همچنان به حفر تونل در نوار غزه ادامه می دهد تا در صورت یورش ارتش اسرائیل از آنها استفاده کند.

این سایت همچنین نوشت که فرمانده منطقه جنوب در ارتش اسرائیل درحال آماده سازی آموزش و هماهنگی با دیگر بازوهای امنیتی این رژیم برای مقابله با هرگونه تشدید احتمالی است.

انتهای پیام

نظر شما