شناسهٔ خبر: 40699420 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لبنان عفو زندانیان آواره فلسطینی را بررسی می‌کند

تهران- ایرنا- حسان دیاب نخست وزیر لبنان در دیدار با هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قول داد تا موضوع عفو زندانیانی آواره فلسطینی در لبنان مورد بررسی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی که در دیدار با هیات حماس به ریاست احمد عبدالهادی نماینده این جنبش در لبنان سخن می گفت از نقش گروه های فلسطینی در برقراری آرامش در برخی اردوگاه های آوارگان فلسطینی در مناطق مختلف لبنان تقدیر و تشکر کرد.

نزدیک به یک میلیون نفر از آوارگان فلسطینی از سال ۱۹۴۸ و اشغال فلسطین توسط اسراییل در ۱۲ اردوگاه در لبنان ساکن شده اند و برخی مواقع این اردوگاه ها شاهد درگیری بین هواداران گروه های مختلف افراطی فلسطینی است.

در این دیدار هیات حماس نیز به تشریح آخرین تحولات فلسطین به ویژه طرح الحاق کرانه باختری و طرح به اصطلاح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن پرداخت.

رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر به دنبال الحاق بخشی از کرانه باختری به دیگر مناطق اشغالی فلسطین است که این تصمیم و طرح تل آویو با محکومیت کشورهای مختلف مواجه شده و فلسطینی ها تهدید کرده اند در صورت این اقدام همه توافق ها را نادیده می گیرند.

نخست وزیر لبنان در ادامه این دیدار بر حمایت دائم کشورش از ملت و آرمان فلسطین فلسطین تاکید و عنوان کرد که فلسطینیان حق دارند در کشور لبنان یک زندگی شرافتمندانه داشته باشند.

وی همچنین وعده داد تا تمامی خواسته‌های هیات حماس از جمله عفو زندانیان فلسطینی در لبنان را بررسی کند.

هیات حماس در پایان موضع نخست وزیر لبنان در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری را ستود.

نظر شما