شناسهٔ خبر: 40692589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هنیه: فلسطینی‌ها هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهند شناخت

تهران-ایرنا-"اسماعیل هنیه" رییس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه شب تصریح کرد که این جنبش و فلسطینی‌ها هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهند شناخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری "صفا" فلسطین، هنیه که در گردهمایی علمای امت برای پیروزی قدس به صورت ویدیو کنفرانس سخن می‌گفت تصریح کرد، به رژیم صهیونیستی مشروعیت سیاسی نخواهیم داد و این رژیم در خاک فلسطین آینده‌ای نخواهد داشت.

وی گفت، حماس برای مقابله با خطرات بی‌سابقه‌ای که قدس و آرمان فلسطین را هدف قرار داده، چهار اولویت راهبردی وضع کرده است.

وی افزود: اولویت‌ گروه‌های فلسطینی بر اساس اصول مسالمت‌آمیز و برنامه ملی برای اتحاد ملت فلسطین در سنگر مقاومت است.

هنیه تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است که برای همیشه پرونده اوسلو را ببندیم، به همکاری اطلاعاتی با رژیم اشغالگر پایان دهیم و همه فلسطینی‌ها بر سر برنامه‌ای توافق کنیم که حامی اصول و قانونی مقاومت است و از اسیران فلسطینی حمایت می‌کند.
وی اولویت دوم را ایجاد طرح مقاومت جامع برای بیرون‌ راندن رژیم اشغالگر از خاک فلسطین، تأمین امنیت بازگشت مردم فلسطین، نگهداری و حفاظت از مسجدالاقصی، مقدسات اسلامی و مسیحی در این شهر دانست.
وی تصریح کرد: مقاومت نظامی در رأس مقاومت جامع قرار دارد و تأکید من این است که جنبش و گروه‌های مقاومت یک لحظه آن را ترک نمی‌کنند و برای مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها آن را تقویت خواهند کرد، چرا که ما برای شکست اشغالگران، آزادسازی قدس شریف و مسجد الاقصی تصمیم قاطعی گرفته‌ایم.
رییس دفتر سیاسی حماس اولویت سوم را افزایش هماهنگی، رایزنی با کشورهای عربی و تمام تشکیلات ملل اسلامی در این مرحله دانست.
هنیه گفت که معامله قرن و توطئه آمریکا و صهیونیست‌ها به همان میزان که فلسطین را آماج حملات خود قرار داده است، امت اسلامی و منطقه را هدف گرفته است.
رییس دفتر سیاسی حماس همچنین خواستار مشارکت راهبردی میان تمام ملت فلسطین و گروهای اسلامی برای مقابله با خطر و تهدید واقعی شد که آرمان ملت فلسطین را در معرض نابودی قرار داده‌ است.
به گفته هنیه اولویت چهارم استقبال از پیوستن تمام آزادگان جهان، جوامع و مردم کشورهای مختلف دنیا [برای حمایت از فلسطین] است، تمام آنهایی که مخالف اشغالگری، انتقال سفارت کشورها از تل‌آویو به بیت‌المقدس و طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل هستند.
رییس دفتر سیاسی حماس از علما خواست با ایجاد راهبردهایی، اسباب خیزش، ایستادگی و موفقیت امت اسلامی را فراهم کنند.
هنیه گفت تا زمانی که مسلمانان حضور رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین را غیرقانونی بدانند، این رژیم با وجود تمام توان، برتری نظامی- امنیتی و حمایت آمریکا از آن، در تنگنای تاریخی به خواهد داشت.
وی افزود: رژیم تل‌آویو یک رژیم اشغالگر و دزد است و نمی‌تواند در خاک اشغالی فلسطین حضور داشته باشد.
هنیه تصریح کرد: جهاد در عرصه سیاسی، رسانه‌ای و مالی به یک فریضه و یک ضرورت شرعی تبدیل شده است و ملت فلسطین در بیت‌المقدس، غزه ، داخل و خارج از کشور نیازمند آن است که پایداری و ایستادگی خود را تقویت کند.
گروه بزرگی از علمای اسلامی برای یاری قدس و همزمان با پنجاه و سومین سالگرد "النکسه" و اشغال این شهر مقدس به صورت مجازی در این همایش شرکت کردند.
این همایش با حضور ۴۰ سازمان متشکل از روحانیون اسلامی از ۱۹ کشور جهان از جمله اتحادیه جهانی علمای مسلمان، انجمن علمای مسلمان و دیگر سازمان‌های اسلامی برگزار شد.

نظر شما