شناسهٔ خبر: 40675104 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ابراز تأسف نماینده ایران از تحریم‌های یکجانبه و قطع بودجه‌ سازمان‌های بین‌المللی

نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در وین در نشست یونیدو و در واکنش به همه گیری کرونا، از تحریم‌های یکجانبه و قطع بودجه سازمان‌های بین‌المللی ابراز تأسف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی در وین، در نشست سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و واکنش به همه گیری کرونا، طی سخنانی ضمن تأکید بر نیاز به یک پاسخ چندجانبه، جامع، هماهنگ و گسترده برای حمایت از کشورهای نیازمند، نسبت به تحریم‌های یکجانبه و قطع بودجه سازمان‌های بین‌المللی از سوی آمریکا و پیامدهای مخرب آن بر مبارزه با کرونا ابراز تأسف کرد و خواستار تلاش‌های جمعی جهت رسیدن به یک بازیابی اقتصادی فراگیرتر، پایدارتر و انعطاف پذیرتر شد.

نماینده دائم ایران با قدردانی از تلاش‌های یونیدو در جهت مقابله با چالش‌های ناشی از کرونا و اشاره به اینکه جامعه جهانی هم اکنون در یک نقطه حساسی قرار دارد و تعداد افراد آلوده و در حال مرگ از اقشار مختلف هنوز در جهان بالاست است، بر ادامه هماهنگ کردن تلاش‌ها برای جلوگیری از یک پیامد مخرب مداوم بر زندگی و معیشت مردم تأکید کرد.

نیاز به یک پاسخ چندجانبه، جامع، هماهنگ و گسترده برای حمایت از کشورهای نیازمند به نحوی که آنها را قادر به تفوق بر چالش‌ها کند، از دیگر محورهای تأکیدی سفیر و نماینده دائم ایران در این نشست بود.

غریب‌آبادی در ادامه با ابراز تأسف از هرگونه تصمیم، تلاش یا موضع گیری مانند تحریم‌های اقتصادی یکجانبه از جمله علیه کشورهای مستقل و یا قطع بودجه سازمان‌های بین‌المللی که باعث تضعیف ظرفیت ملی، منطقه‌ای و جامعه بین‌المللی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و پیامدهای کشنده آن می‌شود، افزود: چنین اقداماتی باید محکوم شوند، چرا که تأثیرات منفی بر بشریت و کل جهان بر جای می‌گذارد.

انتهای پیام/

نظر شما