شناسهٔ خبر: 40673325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مقاومت فلسطین: اظهارات سفیر امارات درباره عادی سازی روابط گدایی از اسرائیل است

حمید محمدطاهری

گروه های مقاومت فلسطین به انتشار مقاله سفیر امارات در روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت درباره اعظای مشوق و امتیازاتی به رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرده و آن را "گدایی" عادی سازی روابط از رژیم صهیونیستی خواندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، احمد المدلل، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی در واکنش به انتشار مقاله یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اظهار کرد: این اقدام گدایی از اسرائیل و تلاش برای تثبیت حضور آن در منطقه است.

وی افزود: اظهارات سفیر امارات به ویژه درباره همکاری امنیتی خطرناک است و برخی سازمان‌های عربی درصدد تثبیت حضور اسرائیل در منطقه و تقدیم سرزمین فلسطین به آن هستند. برخی از این سازمان‌ها نمی‌خواهند که یک کشور فلسطینی در منطقه وجود داشته باشد و این مطابق با مواضع آمریکا است و ما از این سازمان ها و سیستم‌ها انتظار بیشتری نداریم.

المدلل ادامه داد: فلسطینی‌ها چشم به کمک این سازمان‌ها ندوخته‌اند بلکه آنها روی کمک ملت‌های عرب حساب باز کرده اند و ما هیچگاه رها کردن فلسطین را نخواهیم پذیرفت و بعید نیست که اسرائیل در جنگ‌ها در منطقه و به ویژه یمن، سوریه و عراق حضور داشته باشد.

در همین راستا، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس هم در سخنانی به مقاله العتیبه واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: سفیر امارات با تلاش برای یافتن وجوه مشترک کشورش و رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط را گدایی و التماس می‎کند.

حازم قاسم تصریح کرد: تکرار اظهارات العتیبه مبنی بر اینکه وی به عنوان یکی از حاضران مراسم اعلام طرح موسوم به "معامله قرن" در کاخ سفید حضور داشته، توهین به احساسات آحاد ملت فلسطین است.

وی در ادامه از تمامی طرف‌هایی که درصدد عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند خواست که این روند را متوقف کنند، چراکه این اقدام تنها در خدمت طرح صهیونیستی است و این رژیم را به ادامه تجاوزگری خود علیه ملت فلسطین و مقدسات امت اسلامی تشویق می کند و همچنین به منزله خیانت به ملت فلسطین است.

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین  نیز دربیانیه‌ای در این باره نوشت، آنچه در مقاله سفیر امارات در واشنگتن ذکر شده ، "جهشی رو به جلو در نشان دادن نقش امارات در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل است.

در این بیانیه آمده است: زمان انتشار این مقاله با فرود هواپیمای امارات در فرودگاه "اللد"(بن گوریون) بی‌ارتباط نیست و درواقع اهرم فشاری بر فلسطینی‌ها است تا به طرح ترامپ و برنامه‌های الحاق تن دهند.

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین در ادامه آورده است: تمامی اظهارات مطرح شده در مقاله العتیبه درباره روابط امنیتی امارات و رژیم صهیونیستی در منطقه، به وضوح به معنای حمایت امارات از این رژیم و سیاست‌های آن در قبال مسأله فلسطین و حقوق ملت فلسطین و همچنین کمک به آن برای تحقق اهدافش است.

این گروه فلسطینی در ادامه نسبت به پیامدهای خطرناک نقش امارات در عادی سازی روابط با اسرائیل هشدار داد.

سفیر امارات با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت تاکید کرد که امارات می‌تواند دروازه‌ای برای روابط اسرائیل با منطقه و جهان باشد.

العتیبه در این مقاله به تلاش‌های کشورش برای عادی سازی روابط میان جهان عرب و رژیم صهونیستی اذعان کرده و گفته بود که امارات امتیازات زیادی به اسرائیل داده است.

انتهای پیام

نظر شما