شناسهٔ خبر: 40673169 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

نکونام و شجاعی در بین 6 آسیایی برتر تاریخ لالیگا

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال اسیا اقدام به اعلام 6 بازیکن آسیایی برتر تاریخ لالیگا کرد که نام جواد نکونام و مسعود شجاعی در این بین دیده می‌شود.
به گزارش ایسنا، سایت رسمی کنفدراسیون آسیا در نظرسنجی جدید خود، 6 بازیکن آسیایی برتر تاریخ لالیگا از نگاه خود را نام برد که در این بین نام جواد نکونام و مسعودشجاعی، کاپیتان‌های سابق و فعلی تیم ملی فوتبال ایران دیده می‌شود.
سایت AFC در خصوص نکونام نوشت که او تیم ملی ایران بازیکنان خوب زیادی را به سرتا سر فوتبال جهان معرفی کرده که بهترین آن‌ها جواد نکونام با 151 بازی ملی است.‌هافبک سابق تیم ملی در 149 بازی خود برای اوساسونا موفق به زدن 24 گل و از جمله گلزنی به رئال مادرید شد.
همچنین این سایت درباره مسعود شجاعی که در لباس تیم‌های اوساسونا و لاس‌پالماس در لالیگا توپ زد نوشت که حضور همزمان  او و نکونام در شمال اسپانیا، آن‌ها را تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین زوج‌های اوساسونا کرده بود. 
کاپیتان فعلی تیم ملی ایران یکی از ذخیره‌های طلایی تیم اسپانیایی بود و تبحر او در ارسال پاس گل به هم‌تیمی‌هایش باعث شد تا این بازیکن در فصل اول حضورش در لالیگا 8 پاس گل را ثبت کند. شجاعی با 101 بازی در لالیگا و دسته یک اسپانیا و به ثمر رساندن 8 گل، پس از جواد نکونام در رده دوم بهترین بازیکنان آسیایی تاریخ لالیگا از نگاه کاربران سایت AFC دارد.
همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا در کنار این دو بازیکن، از وو لی چینی، تاکاشی اینوی ژاپنی، پائولینو آلکانتارا فیلیپینی و جان آلویسی استرالیا به عنوان برترین بازیکنان آسیایی تاریخ لالیگا نام برده است.

 اکنون مهم‌ترین جام خوشحال کردن مردم است

مهاجم بارسلونا در شرایط کنونی شاد کردن مردم را مهمترین جام می‌داند.    
به گزارش ایسنا و به نقل از موندو دپورتیوو، لیونل مسی پنجشنبه شب در اینستاگرامش ویدئویی را منتشر کرد که درباره جام جدیدی صحبت می‌کند. ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین آماده است تا دوباره برای کسب این جام تمام تلاش خود را به کار بگیرد.
در شروع این ویدئو مهاجم بارسلونا گفت: دوری از میادین باعث شد خیلی فکر کنم. مانند هر بازیکن دیگری تنها می‌خواهم بازی کنم چون بازی کردن یک جایزه است و با مردمی که ما را دنبال می‌کنند، زیباتر هم خواهد شد.
مسی در ادامه به ایجاد انگیزه اشاره کرد و گفت: مهمترین جام شاد کردن همه مردم است.
در پایان که بهترین گل‌هایش با پیراهن تیم ملی آرژانتین در حال پخش بود اظهار کرد: اکنون که فوتبال برگشته است من آماده هستم تا برای این جام تلاش کنم.
ستاره بارسلونا بامداد یکشنبه پس از سه ماه می‌تواند دوباره در میادین حاضر شود. آبی اناری‌ها در هفته بیست و هشتم لالیگا به مصاف مایورکا می‌روند.

دو سال گذشت خبری از پاداش نیست

قهرمان وزنه‌برداری المپیک جوانان گفت: دو سال از برگزاری المپیک آرژانتین می‌گذرد اما هنوز خبری از پاداش وزارت ورزش نیست.
علیرضا یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا با گلایه از پرداخت نشدن پاداش مدال آوران المپیک ۲۰۱۸ جوانان بیان کرد: من در المپیک جوانان قهرمان شدم و دو سال از آن مسابقات گذشته اما خبری از پاداش‌ها نیست و فقط کمیته ملی المپیک همان زمان پاداش پای سکو را پرداخت کرد. در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا  ۲۰۱۸ هم قهرمان شدم و در مسابقات جوانان جهان ۲۰۱۹ هم مدال برنز هم گرفتم اما وزارت ورزش هنوز پاداش این مدال‌ها را هم نداده است.
او ادامه داد: همانطور که می‌دانید شرایط زندگی واقعا سخت شده است و امسال حتی به این فکر کردم که وزنه برداری را کنار بگذارم و سراغ کاری بروم تا درآمد داشته باشم. چون ما اسپانسر هم نداریم تا ما را حمایت کنند.
وزنه بردار فوق سنگین ایران در مورد اینکه از وزارت ورزش پیگیر زمان پرداخت پاداش‌ها شده است یا خیر، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا به کمیته ملی المپیک رفتیم و آنجا با وزارت ورزش تصمیم گرفتند و پیگیر زمان پرداخت پاداش‌ها شدند که عنوان شد حدود یک ماه و نیم دیگر پاداش‌ها پردخت می‌شود اما هنوز خبری نشده است.
 رکورد دار نوجوانان جهان در پاسخ به این پرسش که نگرانی‌های زیادی بابت بالا رفتن وزن او وجود دارد و آیا تحت نظر پزشک قرار دارد یا خیر، تاکید کرد: حدود دو سال است وزنم ۱۷۴ کیلوگرم است و توانسته‌ام  وزنه‌های خوبی بزنم. تحت نظر پزشک هم هستم و هر ماه چکاپ می‌شوم و  خدا را شکر مشکلی هم ندارم.

فیفا نامه پرسپولیس را جواب داد

مدیر امور حقوقی باشگاه پرسپولیس می‌گوید مطالب مطرح شده درباره پرونده دروازه‌بان پیشین این تیم، صحت ندارد و پرونده در حال پیگیری است.
به گزارش ایسنا، مهدی خواجوند در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در ارتباط با ادعاهای مطرح شده در پرونده نیلسون کوره‌آ اظهار کرد: قبل از این هم در جریان پرونده‌های دیگر، شاهد ارایه اطلاعات نادرست بودیم که متاسفانه موجب نگرانی هواداران شد. همان‌طور که پیش از این، چندین بار  اعلام کرده‌ایم، پرونده‌های حقوقی پرسپولیس، کاملا تحت نظارت و رسیدگی قرار دارند و مدیریت می‌شوند. دلیلی برای نگرانی‌هایی از این قبیل که باشگاه بخواهد از این ناحیه با جرائم انضباطی، چون کسر امتیاز روبرو شود، نیست.
وی ادامه داد: در مورد پرونده نیلسون هنوز این زمان و امکان برای باشگاه وجود دارد که موضوع را به C.A.S ببریم. این گزینه روی میز وجود دارد ولی تصمیم باشگاه با توجه به سابقه خوب این بازیکن و وجود شرایط پرداخت، این است که نسبت به پرداخت مطالبه او اقدام کنیم. سیاست باشگاه همواره بر این است که با فراهم بودن امکان مذاکره و مصالحه نسبت به آن اقدام کند.
مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: در ارتباط با پرونده نیلسون، با توجه به این که تصمیم باشگاه بر پرداخت بود، پس از دریافت حکم، نامه‌ای برای فیفا ارسال شد تا مطالبه او از ناحیه درآمدهای باشگاه که در اختیار آن نهاد است پرداخت شود. فیفا هم به نامه ما پاسخ داد که دیروز به دست ما رسید و خواهان آن شدند که شماره حساب مندرج در قرارداد را به آن‌ها اعلام کنیم.

پارس جنوبی در وضعیت قرمز

جمی‌ها باتوجه به مشکلات مالی فراوان در وضعیت قرمز قرار دارند و ادامه کار را بسیار دشوار می‌بینند.
به گزارش ایسنا، این روزها پارس جنوبی جم در تهران تمرین می‌کند اما مشکلات این تیم به حدی رسیده است که ادامه تمرینات را بسیار دشوار می‌بینند چرا که از نظر مالی به صفر رسیده‌اند و منبعی برای کسب درآمد در باشگاه وجود ندارد. مدت‌هاست باشگاه پارس جنوبی جم بدون مدیرعامل کار خود را پیش می‌برد و اعضای تیم پارس جنوبی جم از شرایط حاکم در این باشگاه ناراضی هستند و در انتظار معجزه‌ای برای باز شدن روزنه‌ و حل مشکلات مالی خود هستند.
طبق پیگیری‌های ایسنا از آغاز تمرینات پارس جنوبی هومن افاضلی و ایوب چراغی سرمربی و سرپرست تیم بار تمام مشکلات باشگاه پارس جنوبی را به دوش می‌کشند و همه کاره باشگاه شده‌اند. از اردوی جمی‌ها خبر رسیده است که بازیکنان پارس جنوبی از جیب خودشان آب معدنی تهیه می‌کنند و اعضای پارس جنوبی جم صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند تا بتوانند آمادگی خود را حفظ کنند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما