شناسهٔ خبر: 40669385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جشنواره صنایع دستی تهران برگزار می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: جشنواره بزرگ صنایع دستی تهران در فضای باز مجموعه بام لند واقع درمجاورت دریاچه تفریحی و گردشگری شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهرا، پرهام جانفشان مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران با بیان اینکه جشنواره صنایع دستی تهران به مناسبت هفته صنایع دستی در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: در جشواره صنایع دستی تهران هنرمندان برجسته استان در بیش از ۲۰ رشته اقدام به اجرای زنده تولیدات آثار هنری و عرضه محصولات می‌کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا ۲۴خرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۴ با همکاری شرکت صنایع دستی هیما برگزار می‌شود، افزود: بر اساس تنوع و کیفیت صنایع دستی، هنرهای سنتی این جایگاه را دارد تا در سبد خانوار ایرانی قرار گیرد و برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند ضمن تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی  در جایگاه بخشی به هنر صنایع دستی در بازارها و مراکز فروشگاهی به عنوان یک نیاز کمک کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا موجب کاهش تقاضای صنایع دستی  و در نتیجه آسیب اقتصادی به هنرمندان این حوزه شد، حالا باید همه نهادهای مسؤول با همکاری و همدلی  تلاش کنیم تا با برگزاری رویدادها و جشنواره هنری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شرایط رونق دوباره صنایع دستی را فراهم کنیم.

جانفشان در پایان اعلام کرد: جشنواره بزرگ صنایع دستی تهران در فضای باز مجموعه  بام لند واقع درمجاورت دریاچه تفریحی و گردشگری شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پ/د/س

نظر شما