شناسهٔ خبر: 40646057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفیر پیشین آمریکا: طرح «الحاق»، پروژه صهیونیسم را به پرتگاه می‌برد

سفیر پیشین آمریکا در فلسطین اشغالی با ابراز نگرانی از اجرای یکجانبه طرح اشغال کرانه باختری، گفت آسیبی که این طرح به روابط تل‌آویو با کشورهای عربی می‌زند، غیرقابل جبران خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه واکنش‌های جهانی به طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، «مارتین ایندایک» سفیر پیشین آمریکا در فلسطین اشغالی نیز از این طرح انتقاد کرد.

ایندایک که در دو دوره مسئولیت سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را برعهده داشته، گفت طرح اشغال در مقابل انفصال و تفکیک قرار دارد و پروژه صهیونیسم را به لبه پرتگاه می‌کشاند.

به نوشته «جروزالم پست» وی در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالگالاتز» معروف به رادیو ارتش اسرائیل توضیح داد که به نظر وی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل بهره‌مندی از حمایت آمریکا، برای اجرای طرح اشغال جدیت دارد.

بر این اساس، این سیاستمدار آمریکایی با ابراز نگرانی از آینده رژیم صهیونیستی در صورت اجرای یکجانبه طرح اشغال، اظهار داشت: «آسیبی که به اعتبار اسرائیل و روابطش با کشورهای عربی وارد خواهد شد، غیرقابل جبران است».

ایندایک همچنین تصریح کرد که از نظر فلسطینی‌ها، این طرح کامل غیرقابل قبول است و این تفکر که آنها بر سر آن مذاکره خواهند کرد، خیال‌پردازی است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

«جوئل سینگر» مشاور حقوقی پیشین کابینه رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده «توافقات اسلو» در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ روز گذشته هشدار داد  اشغال یکجانبه کرانه باختری، بر اساس بند ۳۱ از توافق موقت اسرائیل-تشکیلات در سال ۱۹۹۵، نقض توافقات اسلو محسوب می‌شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

نظر شما