شناسهٔ خبر: 40633916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابراز «نگرانی شدید» آلمان درباره الحاق کرانه باختری به اسرائیل

تهران-ایرنا- هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه در دیدار با گابی اشکنازی همتای اسرائیلی خود درباره طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل هشدار داد و گفت: ما به شدت از نیت اسرائیل در خصوص اعمال حاکمیت خود بر این منطقه نگران هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش رسانه‌های عربی،‌ ماس امروز وارد فلسطین اشغالی شد تا با مسئولان رژیم صهیونیستی درباره مسائل مربوط به این رژیم و فلسطینیان گفت‌وگو کند.

ماس افزود: ما از راه‌حل تشکیل دو کشور برای دو ملت حمایت می‌کنیم و این طرح الحاق مغایر با قوانین بین‌المللی است.

وی همچنین پس از دیدار با همتای اسرائیلی خود در جمع خبرنگاران گفت: من موضع آلمان و نگرانی شدید کشورم را درباره عواقب احتمالی چنین طرح‌هایی منتقل کردم. ما نیز مانند سایر متحدان اروپایی خود نگران هستیم و معتقدیم که این طرح الحاق، برخلاف قوانین بین‌المللی است.

اشکنازی نیز در دیدار با ماس مدعی شد که طرح آمریکایی معامله قرن برای حل درگیری میان اسرائیل و فلسطین، فرصت بسیار عالی برای اسرائیل است و رژیم صهیونیستی می‌تواند با همکاری آلمان و گفت‌وگو با کشورهای مجاور آن را به مرحله اجرا درآورد.

وی افزود: ما در حال نقشه‌ای نداریم. در طرح ترامپ مفهوم نقشه طرح تدوین شده است. با آمریکایی به توافق رسیدیم که باید نقشه به طور میدانی ترسیم شود. ما منطقه را می‌شناسیم و نقشه‌ای که در آینده ترسیم خواهد شد،‌کاملا فنی و اساس ما برای تصمیم‌گیری‌های بعدی است.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل درباره ایران نیز گفت: اسرائیل هرگز اجازه نخواهد داد که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد یا نیروهایش نزدیک مرزهای ما حضور داشته باشند.

وزیر خارجه آلمان امروز وارد قدس شد تا با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره طرح جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رایزنی کند.

این سفر، نخستین سفر یک مقام رسمی دولت آلمان به اسرائیل پس از تشکیل کابینه جدید این رژیم محسوب می شود.

نظر شما