شناسهٔ خبر: 40629415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل امورمالیاتی استان فارس خبر داد:

استرداد 871 میلیارد ریال مالیات و عوارض به صادر کنندگان

مدیرکل امورمالیاتی استان فارس گفت: در سال 98 بیش از 871 میلیارد ریال مالیات و عوارض به صادرکنندگان استان استرداد شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان فارس، ناصر هاشمی، با ذکر این مطلب که همواره یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی ، استرداد مالیات به صادر کنندگان در حداقل زمان بوده است، گفت : در حال حاضر با کوتاه کردن زمان استرداد ، این دغدغه مرتفع و بالغ بر 871 میلیارد ریال مالیات و عوارض در سال 1398 در کوتاه ترین زمان ممکن به صادرکنندگان مسترد شده است . 

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن شرایط و زمینه مساعد و اعطای تسهیلات و معافیت های مالیاتی با هدف حمایت از تولید و سرمایه گذاری و رشد و توسعه آنها، یکی از سیاست های کارآمد و موثر نظام مالیاتی کشور در عرصه اقتصاد و شکوفایی صادرات کشور محسوب می شود . 

ناصر هاشمی در ادامه عنوان داشت: بر اساس جزء (1) بند (ک) تبصره شش قانون بودجه سال 1399 کل کشور، هرگونه نرخ صفر و معافیت های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیر نفتی، مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده (13) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی برگردانده نشود، برای عملکردهای 1398 و 1399 قابل اعمال نیست.

وی همچنین بیان کرد: حداکثر زمان رفع تعهد ارزی تمامی صادرات انجام شده در سال 1397 دی ماه 1398 بوده و همچنین حداکثر زمان رفع تعهد ارزی صادرات در سال 1398 تیرماه 1399 است.

مدیر کل امور مالیاتی استان تاکید کرد: تلاش این اداره کل بررسی و رفع موانع تولید و حل مسائل مالیاتی کلیه فعالان اقتصادی بر مبنای تعامل و همکاری است و سعی ما بر این است که استرداد مالیات به صادر کنندگان در حداقل زمان ممکن انجام شود . 

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر امکان استعلام برگشت ارز حاصل از صادرات و میزان رفع تعهد ارزی از طریق مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir فراهم است.

نظر شما