شناسهٔ خبر: 40622098 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رودکی و جغرافیای ایران در مجموعه از ایران چه می‌دانم؟

مجموعه کتاب‌های از ایران چه می‌دانم؟ در دور جدید در صدد انتشار کتاب‌هایی با عناوین «رودکی» و «جغرافیای ایران» برآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب رودکی نوشته اکبر نحوی و جغرافیای ایران نوشته حیسن اینانلو از جمله کتاب‌های مجموعه از ایرا چه می‌دانم هستند که توسط دفتر پژوهش‌های فرهنگی چاپ و روانه بازار کتاب شده‌اند.

دفتر پژوهش‌های فرهنگی در یادداشتی که در ابتدای این مجموعه آمده، عنوان کرده: با توجه به تحولات نوین فرهنگی در جامعه امروز، نیاز همه ایرانیان به ویژه جوانان تیزبین و پرسشگر، به بررسی جدید علمی و مستمر درباره تاریخ پرفراز و نشیب ایران زمین و دیانت و فرهنگ و تمدن آن، بیش از گذشته نمودار شده است. از این رو، دفتر پژوهش‌های فرهنگی با شناخت این امر و در جهت گسترش دیدگاه‌های همه جانبه و عمیق فرهنگی، تلاش مستمری را آغاز کرده و بر آن است تا با انتشار مجموعه از ایران چه می‌دانم؟ آگاهی‌های مهم، دقق و سودمندی را در حوزه‌های گوناگون ایران پژوهی در دسترس همه دوستداران ایران و جوانان علاقه‌مند کشورمان قرار دهد.

در این راستان کتاب رودکی در چهار فصل تنظیم و سعی شده تا در ۷۸ صفحه به شرحی از زندگی، آثار و نمونه‌هایی از اشعار این شاعر پارسی زبان بپردازد. این کتاب با قیمت ۲۵ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان است.

کتاب جغرافیای ایران نیز در سه فصل از جمله ویژگی‌های محیطی (طبیعی) ایران، جغرافیای انسانی ایران، نگرانی‌های جغرافیایی در ایران تنظیم شده و سعی دارد علاوه بر ارائه اطلاعاتی جامع و کوتاه درخصوص محل قرار گیری ایران در کره زمین، زیست بوم‌های ایران، جغرافیای شهری و جمعیت ایران به بیان مطالبی درخصوص خشکی آب و هوا و فرسایش خاک نیز بپردازد. قیمت این کتاب ۱۹ هزار تومان است.

نظر شما