شناسهٔ خبر: 40620995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

قالیباف در صحن مجلس:

شاهد اجرای سیاست‌های جزیره‌ای و دوگانه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در رابطه با الگوی کشت هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی از وزارت نیرو خواست دلیل اختصاص انشعابات به ساختمان‌های مجلل غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها را توضیح دهد.

صاحب‌خبر -

به گزراش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۱خرداد) مجلس شورای اسلامی در رابطه با دغدغه‌ها و سوالات نمایندگان نسبت به اقدامات وزارت نیرو گفت: نظارت ناکافی در بخش گرمسیری استان کرمانشاه یکی از دغدغه‌های نمایندگان است که باید به آن پاسخ مناسب داده شود. دلیل اختصاص انشعابات به ساختمان‌های مجلل و ویلاهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها چیست؟

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت نیرو باید پاسخ دهد در حوزه آبریزها و تقسیمات مربوط به آن آیا نگاه ملی محلی وجود دارد؟ به عنوان مثال در استان سیستان و بلوچستان نسبت به این موضوع  گلایه‌هایی وجود دارد.

وی گفت: اخذ بهای پلکانی سیاستی بوده که در گذشته اجرایی شده اما ظاهرا در شرایط کنونی متوقف شده و تأثیر منفی نیز در امور وزارت نیرو بر جای گذاشته از این رو باید دلیل متوقف شدن این مهم مشخص شود.

قالیباف ادامه داد: بر اساس اظهارات منتخبان مردم شاهد اجرای سیاست‌های جزیره‌ای و دوگانه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در رابطه با الگوی کشت هستیم که این موضوع سبب ضرر و زیان کشاورزان شده و باید تعیین تکلیف شود. همچنین طبق بررسی‌ها بسیاری از پروژه‌ها با پیشرفت ناچیز و کندی مواجه بوده که باید علت عدم تخصیص اعتبارات برای آنها مشخص شود.

نظر شما