شناسهٔ خبر: 40619719 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

معاون رئیس جمهور:

زیرساخت های پارک‌ علم و فناوری استان اردبیل تقویت می شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تقویت و توسعه زیرساخت های پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان وظیفه دولت است و در این راستا نهایت تلاش خود را انجام می دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سورنا ستاری در سفر به استان اردبیل اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان اردبیل بسیار جوان و نوپا است اما با حمایتی استاندار اردبیل از مجموعه می کند رشد قابل توجهی در آن مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه پیگیری های استاندار اردبیل مسوولیت ما را سنگین تر می کند گفت: با توجه به استعداد و طرفیت استان اردبیل قطعا حمایت های خوبی از شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری در زمینه زیرساختی انجام می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد:تعداد مراکز رشد و شرکت های فناوری در مقایسه با سایر استان ها کم است اما با نگاه ویژه دانشگاه ها و شخص استاندار به این حوزه، اردبیل رشد قابل توجهی خواهد داشت حتی در بین ۱۰ استان اول صعود خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جوانان استان اردبیل ژن خلاق و فعالی دارند گفت: این استعداد و ظرفیت بصورت زنتیکی در جوانان و نخبگان استان اردبیل وجود دارد و در زمان کرونایی این ظرفیت کاملا خودش را نشان داد.

سورنا ستاری استان اردبیل را از لحاظ وجود زیرساخت های منابع طبیعی و نیروی انسانی خلاق بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با تصمیماتی که در این سفر گرفته می شود قطعا با تلفیق منابع طبیعی و اتفاقات حوزه انسانی جهت توسعه و پیشرفت استان تحرک جدیدی خواهد داشت.

این مسوول افزود: در سطح کشور ۵هزار دانش بنیان به انجام فعالیت‌های علمی و فناورانه می‌پردازند که در سال‌های اخیر موفقیت‌های خوبی کسب کرده اند که ارزش این شرکت ها بیش از ۱۲۰هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در حال حاضر میزان شرکت های دانش بنیان رو به افزایش است گفت: در حال حاضر با توجه به میزان بالای ارزش شرکت‌های دانش بنیان شاهد افزایش این مراکز علمی در سطح کشور هستیم به طوری که ارزش این شرکت ها حتی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان اقتصادی پایه و اساسی است اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصاد دانش بنیان اقتصادی پایه و اساسی است همواره باید برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های این نوع اقتصاد در سطح کشور برنامه‌ریزی شود.

ستاری استان اردبیل را در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت دارای استعداد فراوان بر شمرد و افزود: این استان در کنار سایر اقتصادها نظیر کشاورزی، دامپروری و گردشگری افزایش میزان اقتصاد دانش بنیان را نیز تجربه می کند که در توسعه آن موثر است.

گفتنی است معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه سفر به استان اردبیل فعالیت ساختمان جدید پارک علم و فناوری واقع در شهرک اداری را افتتاح کرد.

نظر شما