شناسهٔ خبر: 40618627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با صدور پیامی روز جهانی صنایع دستی را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در پیامی روز جهانی صنایع دستی را تبریک گفت .

او گفت : ۱۰ ژوئن مصادف با ۲۱ خرداد ماه که در تقویم جهانی به نام "روز جهانی صنایع دستی" ثبت شده، فرصتی است تا آن دسته از فعالین، هنرمندان و صنعتگران این عرصه که همواره در پیشانی این صنعت نقش آفرینی می‌کنند، ارج نهاده شوند.

قادری افزود : هنرمندان و صنعتگران استان هنر پرور کرمانشاه نقش بی بدیلی در تجسم زیبایی‌ها و حفظ هنر اصیل و ناب این دیار دارند. هنری که تجلی بخش روح بزرگ انسانی و نمادی از تمدن کهن این دیار است. بدون تردید فعالیت بیش از ۲۰ هزار صنعت گر فعال در سطح استان سرمایه گران بهاییست که می‌تواند با توجه بیشتر به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه و گسترش هنر اصیل ایرانی نه تنها به غنای فرهنگی این دیار کمک کند بلکه توان و ظرفیت فراوانی در تحقق شعار مدنظر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید و به حرکت در آوردن چرخ‌های بخش مهمی از اقتصاد استان کرمانشاه را داشته باشند.

او افزود : قطعا حمایت همه جانبه از هنرمندان و صنعتگران استان کرمانشاه به عنوان یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل در سال جاری در دستور کار قرار خواهد داشت.

قادری گفت : شناسایی، ساماندهی و حمایت از هنرمندان و صنعتگران فعال احیای صنایع دستی منسوخ شده استان، کمک به برند سازی محصولات صنایع دستی، ثبت ملی صنایع دستی شاخص استان و تلاش برای ثبت جهانی این هنر‌های اصیل به صورت خاص و یا شهر‌های صنایع دستی، همچنین تلاش برای توسعه بازاریابی و صادرات و نیز تجاری سازی محصولات صنایع دستی در کنار احداث بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در سطح استان و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی که نهایتا منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در استان خواهد شد، بخشی از اولویت‌های کاری مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در این سال خواهد بود.

انتهای پیام/د

نظر شما