شناسهٔ خبر: 40610967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مونسان؛

رشد تجاری سازی صنایع دستی/محصول ایرانی در قلب اروپا فروخته می شود

اسلامشهر- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه طرح تجاری سازی صنایع دستی روند رو به رشدی را طی کرده است گفت:محصول با کیفیت ایرانی در قلب اروپا با قیمت خوب فروخته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان، بعد از ظهر سه شنبه با حضور در شهرستان اسلامشهر که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و به منظور افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع دستی هنرمندان انجام شد، در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از پیشرفت و روند رو به رشد طرح تجاری سازی صنایع دستی اظهار داشت: در این بازدید خط تولید صنایع دستی که همه بخش‌های صنایع دستی را در خود جای داده است مشاهده می‌شود.

مونسان با بیان اینکه در این خط تولید کار تلفیقی بسیار خوبی از هنرهای مختلفی که در عرصه صنایع دستی وجود دارد و در این شهرستان اتفاق افتاده فعال هستند گفت: خوشبختانه در حوزه صنایع دستی بخش کاربردی کردن صنایع دستی برای بزرگ شدن بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که هم اکنون محقق شده و تقریباً تمام ملزومات یک خانه ایرانی اینجا طراحی می‌شود.

وی با اشاره به بافت‌ها و اشیا با کیفیت تولید شده ایرانی گفت: هویت ایرانی اسلامی سال‌ها بعد از انقلاب توسط مسئولین ارشد نظام به خصوص مقام معظم رهبری مورد تاکید است. و هم اکنون خوشحالم که اعلام کنم هنرمندان صنعتگر ما این مورد را محقق کرده اند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان داشت: آثار و هنرهای صنایع دستی بر گرفته از مدیریت‌های ایرانی اسلامی است که داشته ایم و سال‌ها فکر می‌کردیم که استفاده از این هنرها نشانه‌های عقب ماندگی است و انها را کنار گذاشته و به سمت طرح‌های اروپایی رفته بودیم، در حالی که داشته‌های فرهنگی بسیار خوبی داریم که اکنون در قلب اروپا با قیمت‌های بسیار خوب مورد توجه است و در جامعه امروز ایران نیز جاری شده است.

مونسان بیان داشت: تمام تلاشمان را به خدمت گرفته ایم تا بازار صنایع دستی ایران بزرگ شود که این موضوع یکی از مزیت‌های ظرفیت داخلی کشور است که هیچ موردی اعم از ورشکستگی و بحران بر آن مؤثر نیست.

وی گفت: یکی از معضلات صنایع دستی این بود که هنرمندان به طور جدا و واحدهای کوچک با آن کار می‌کردند و نیاز بود که سرمایه گذارانی در عرصه حاضر شوند و هنرمندان و واحدهای کوچک را کنار یکدیگر قرار دهند تا با ایجاد هم افزایی شرایط بهتر و متناسب با سلیقه بازار ارائه شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص اثر کرونا بر بازار صنایع دستی نیز عنوان داشت: دیدیم که در بدترین شرایط مالی دولت، دولت کمک‌های مالی خوبی را به آسیب دیدگان کرونا اختصاص داد و نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان در همین بخش سقف حمایتی بود که توسط دولت تجهیز شد و از ۱۰ بخشی که مقرر شد توسط دولت حمایت شوند، ۳ بخش مربوط به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که یک بخش آن تولید و فروش صنایع دستی است.

مونسان گفت: تنها بخشی که فروش هم در آن مشمول حمایت واقع شده، صنایع دستی است و همه عزیزان فعال در این بخش می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمتی که دولت در اختیار آنها گذاشته بهره ببرند.

نظر شما