شناسهٔ خبر: 40599744 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رژیم صهیونیستی مانع سفر وزیر خارجه آلمان به کرانه باختری می‌شود

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با ویروس کرونا مانع سفر هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان به کرانه باختری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزنامه هاآرتص، مقامات تل آویو گفته‌اند که اگر وی به رام الله سفر کند برای بازگشت به منطقه تحت حاکمیت اسرائیل و رفتن به فرودگاه باید دو هفته را در قرنطینه به سر ببرد.  

ماس قرار است برای گفتگو با گابی اشکنازی همتای صهیونیست خود روز چهارشنبه به فلسطین اشغالی سفر کند و پس از آن راهی رام الله شود.

سه منبع آگاه به روزنامه هاآرتص گفتند که قوانین قرنطینه مانع سفر وزیر خارجه آلمان به کرانه باختری می‌شود. وزیر خارجه آلمان به جای دیدار حضوری از طریق ویدئو کنفرانس با مقامات فلسطینی گفتگو خواهد کرد.

ماس قرار است در خصوص برنامه‌های آتی در راستای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به مقامات صهیونیستی هشدار دهد.

گفته می‌شود در صورت الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی، دولت آلمان مجبور می‌شود تا بین حفظ روابط با رژیم صهیونیستی  و احترام به قوانین بین‌المللی یکی را انتخاب کند.

شرط رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که تل آویو برای ورود ماس به اراضی تحت حاکمیت خود هیچ شرایطی را تعیین نکرده است و قبلا هم کسانی که از کرانه باختری راهی فلسطین اشغالی شده اند بدون  رعایت هیچ قرنطینه ای امکان بازگشت را داشته اند. 

نظر شما