شناسهٔ خبر: 40594452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کارشناس اقتصادی:

رشد در عایدی سرمایه با پدیده تورم در اقتصاد مواجه هستیم

احمدی با اشاره به اینکه رشد در عایدی سرمایه با پدیده تورم در اقتصاد مواجه هستیم، گفت: در زیرساخت ها نیازمند هستیم همه انواع مستغلات در کشور تابع یک سامانه جامع باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «تیرداد احمدی» شب گذشته (دوشنبه 19 خرداد) در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره هدف مالیات بر عایدی سرمایه به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: رشد در عایدی سرمایه با پدیده تورم در اقتصاد مواجه هستیم. در زیرساخت ها نیازمند هستیم همه انواع مستغلات در کشور تابع یک سامانه جامع باشد.

 

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کم بودن عرضه نسبت به تقاضا رشد قیمتی را برای هر کالایی ایجاد می کند، افزود: در دوره ای در کشور یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو تولید می کردیم اما این رقم در سال گذشته 800 هزار دستگاه بود بنابراین بهای خودرو افزایش پیدا می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در لایحه دولت موضوع مالیات بر عایدی سرمایه بر روی سهام و سپرده بانکی وجود ندارد، گفت: امروز بازار سرمایه گردش 20 هزار میلیارد تومانی داشته است که با مالیات مقطوع نیم درصد بر فروش، 100 میلیارد تومان درآمد مالیاتی امروز بازار سرمایه از محل معاملات برای دولت بود یعنی معادل فروش 200 تا 300 هزار بشکه نفت است بنابراین به نظر نمی رسد این بازار کشش مالیاتی بیشتری داشته باشد.

 

احمدی با بیان اینکه زیرساخت های اخذ مالیات بر عایدی سرمایه به طور کامل آماده نیست، افزود: نبود زیرساخت نباید به معنی معطل ماندن کاری باشد و باید از نقطه ای کار را آغاز کنیم و نگاه ها باید جامع باشد تا اخذ مالیات به افزایش عدالت اجتماعی منجر شود./

پایان پیام/50

نظر شما