شناسهٔ خبر: 40594226 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| 28 پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی مصوب شد/ پرداخت 16 درصد از سود 20 درصدی وام ساخت خوابگاه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: این صندوق برای کمک به توسعه خوابگاه‌های دانشجویی در کشور، 16 درصد از سود 20 درصدی وام بانک‌ها به دانشگاه‌ها برای ساخت خوابگاه را پرداخت می‌کند و دانشگاه‌ اصل وام را با سود 4 درصد به بانک می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه «مشکل اسکان بیش از ظرفیت دانشجویان در خوابگاه دانشگاه دولتی» و «نبود خوابگاه در برخی دانشگاه‌ها» را مطرح کرده‌اند.

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهارداشت: ساخت خوابگاه متاهلی نیازمند اعتبار ویژه است و ساخت یک خوابگاه نیاز به چندین میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی اظهارداشت: در ماموریت‌های صندوق چنین پیش‌بینی‌هایی به عنوان پروژه‌های مستقیم نشده است و اساسا پروژه‌های عمرانی باید در سازمان برنامه و بودجه مصوب شوند و بودجه به مجلس رود و در بودجه‌های هر سال تصویب شود تا در نهایت اعداد به دانشگاه‌ها ابلاغ شود و دانشگاه‌ها بتوانند ساختمان‌های جدیدی را بسازند.

مطیعی افزود: برای تصریح در ساخت خوابگاه‌ دانشجویی در بخش متاهلی و مجردی از مجلس و هیات امنای صندوق مجوز دریافت کرده‌ایم که اگر دانشگاهی وامی برای ساخت خوابگاه گرفت، مابهالتفاوت سود وام را پرداخت کنیم.

*۲۸ پروژه ساخت خوابگاه مصوب شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بانک نمی‌تواند وام 4 درصد از منابع خود به دانشگاه بدهد که خوابگاه بسازد و وام 20 درصدی می‌دهد، به همین دلیل 16 درصد مابهالتفاوت سود وام را صندوق رفاه دانشجویان به بانک پرداخت می‌کند و دانشگاه‌ سود 4 درصد را به بانک می‌پردازد.

وی یادآور شد: تاکنون حدود 28 پروژه ساخت خوابگاه متاهلی مصوب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما