شناسهٔ خبر: 40591600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شاه اردن: موضع ما در قبال فلسطین ثابت است

شاه اردن در اظهاراتی تأکید کرد که موضع این کشور در قبال مسئله فلسطین «ثابت است و تغییر نکرده است».

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله الثانی» شاه اردن، امروز (دوشنبه)، در دیدار با عده‌ای نویسندگان و روزنامه‌نگاران اردنی در کاخ «الحسینیه» تأکید کرد که موضع این کشور در قبال مسئله فلسطین ثابت است.

رسانه‌های اردنی در این خصوص گزارش دادند که در این دیدار بسیاری از مسائل داخلی، منطقه‌ای، بین‌المللی و در رأس آنها مسئله فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

شاه اردن در این خصوص گفت که این کشور در کنار ملت فلسطین خواهد ایستاد و از آنها حمایت خواهد کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که با فلسطینی‌‌ها، کشورهای عربی و برخی کشورهای اروپایی در این خصوص در ارتباط است.

عبدالله الثانی پیشتر ضمن مردود شمردن اعلام تل‌آویو مبنی بر اشغال کرانه باختری گفته بود که این اقدام، «بدون واکنش نخواهد ماند».

شبکه صهیونیستی «کان‌ نیوز» نیز شامگاه روز پنجشنبه هفته گذشته مدعی شده بود که در صورت اجرای طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، شاه اردن توافق صلح با رژیم اسرائیل را لغو نمی‌کند.

منظور از توافق صلح، توافق اردن و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ موسوم به «وادی عربه» است که در آن بر پایان دادن به خصومت دو طرف و اجرای مفاد منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل در خصوص روابط دو طرف تأکید شده است.

انتهای پیام/.

نظر شما