شناسهٔ خبر: 40588884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اورژانس: اقدامات برای احیای بانوی دوچرخه سوار تهرانی به موقع صورت گرفت

تهران- ایرنا- رییس مرکز اورژانس در واکنش به اظهارات مربی بانوی رکاب زن که در حادثه رانندگی جان باخت اعلام کرد:‌ تاخیر ۴۰ دقیقه ای آمبولانس اورژانس بر سر بیمار کذب است و تمامی اقدامات درمانی برای احیای این بیمار در کمترین زمان صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ونوس نوری بانوی رکابزن عضو هیات دوچرخه سواری تهران که روز چهارشنبه هفته گذشته به همراه مربی اش در تقاطع برزگراه شیخ فضل الله و حکیم در حال حرکت بود بر اثر  برخورد خودرو سواری از پشت با وی جان باخت.

پس از این حادثه میلاد قالیچی مربی این دوچرخه سوار اعلام کرد که ۴۰ دقیقه طول کشید تا آمبولانس اورژانس بر سر این بیمار حاضر شد که این اظهارات با واکنش رییس مرکز اورژانس تهران مواجه شد.

وی در مصاحبه با برخی رسانه ها مدعی شد: ابتدا آمبولانس موتوری آمد که نتوانست کاری انجام بدهد و سپس ۴۰ دقیقه طول کشید تا ماشین آمبولانس بیاید و این در حالی بود که از بیمارستان میلاد تا محل حادثه فاصله زیادی نبود و وقتی آمدند گفتند فوت کرده است. جالب این است من وقتی با همسرش تماس گرفتم که به محل حادثه بیاید، از یوسف آباد حرکت کرد و زودتر از آمبولانس به محل حادثه رسید.

رییس اورژانس تهران عصر دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: موتورلانس اوژانس تقریبا ۸ دقیقه پس از اولین تماس به محل وقوع حادثه می رسد و زمان رسیدن آمبولانس هم حدود ۱۱ دقیقه از زمان دریافت اولین تماس است.

«پیمان صابریان» می گوید: این دوچرخه سوار در زمان رسیدن نیروهای امدادی اورژانس هیچگونه علایم حیاتی نداشت و حین انتقال وی به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) عملیات احیای قلبی و ریوی انجام شد.

وی می افزاید: اینکه گفته می شود آمبولانس ۴۰ دقیقه پس از وقوع حادثه به محل رسیده اینگونه نیست چرا که تمام مکالمات با اورژانس ضبط می‌شود و مسیر حرکت آمبولانس‌ها و زمان رسیدن آن‌ها مشخص است و ثبت شده است.

به گفته رییس اورژانس تهران، بر اساس شرایطی که از بیمار اعلام می‌شود گاهی فقط موتورلانس و گاهی هم آمبولانس و هم موتورلانس اعزام می‌شود، در این مورد نیز با توجه به شرایط حاد بیمار هم موتورلانس و هم آمبولانس به محل اعزام شده بودند که موتور معمولا با توجه به دسترسی راحت تر چند دقیقه زودتر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در حوادثی همچون تصادف تکنسین های اورژانس برای انجام سریع اقدامات درمانی نزدیک ترین بیمارستان را انتخاب می کنند که با توجه به محل حادثه نزدیک ترین بیمارستان رسول اکرم (ص) بود.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه هفته گذشته بانوی دوچرخه سوار در حاشیه بزرگراه شیخ فضل الله بدلیل برخورد با خودرو جان باخت.

این خودرو پس از تصادف از محل متواری شد.

مرحوم ونوس نوری عضو هیات دوچرخه سواری تهران بود.

نظر شما