شناسهٔ خبر: 40578294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

خراسان جنوبی؛

انجام ۱۴۲۸ میلیارد ریال معامله در تالار بورس

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: مجموع معاملات تالار بورس استان در دو ماهه اول سال ۹۹ به یک هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید هریوندی گفت: در اردیبهشت‌ماه ۹۹،   ۷۸ میلیون ۲۵۶ هزار و ۳۱۱ سهم به ارزش ۹۵۸ میلیارد ریال در تالار بورس استان مورد دادوستد قرار گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۷۷ درصدی داشته است.

وی افزود: معاملات تالار بورس استان در دو ماه ابتدای سال ۹۹ به عدد یک هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال رسید که از مجموع معاملات ۵۳ درصد آن مربوط به خرید سهام و ۴۷ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.

هریوندی افزود: در اردیبهشت‌ماه ۹۹ شاخص کل ۲۹۶ هزار و ۷۲۳ واحد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: به سرمایه‌گذاران تازه وارد یا اشخاصی که دانش کافی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی را در اختیار ندارند توصیه می‌شود با نگرش میان‌مدت و بلندمدت و به‌طور غیرمستقیم در بازار حضور یابند و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک از منافع بازار بهره بگیرند.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذارانی که به صورت مستقیم وارد بازار می‌شوند تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال را پشتوانه معاملات خود قرار دهند.

هریوندی تصریح کرد: با تشکیل سبد سرمایه‌گذاری ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهید چراکه بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار سهام را کسی نمی‌تواند تضمین کند.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: پیشنهادهایی که شامل تضمین بازدهی سرمایه‌گذاری در سهام است پشتوانه علمی ندارد، بنابراین به پیشنهادهایی که توسط افراد در محافل غیر رسمی مطرح می‌شود توجه نکنید.

نظر شما