شناسهٔ خبر: 40577135 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

عکس و فیلم| درگیری پلیس و معترضان به نژادپرستی در قلب لندن

خبرگزاری میزان- تظاهرات در لندن علیه نژادپرستی طی شبانه روز گذشته با دخالت پلیس این کشور به خشونت کشیده شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی، در شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه سوتا» تظاهرات و خشم گسترده‌ای را در آمریکا در پی داشت به طوریکه دامنه این اعتراضات به کشور‌های دیگر نیز کشیده شد.

 

درگیری پلیس با معترضان به نژادپرستی در انگلیس

 

اکنون در چندین کشور اروپایی تظاهرات «زندگی سیاهان مهم است» برپا شده و مردم کشور‌ها علیه تبعیض نژاد ساختاری دست به تظاهرات زدند.

در انگلیس نیز معترضان به قتل جورج فلوید، در برابر سفارت آمریکا در لندن تجمع کرده و این اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند، اما طی ۲ روز گذشته این تظاهرات، تبعیض نژاد سازمان یافته و نظام‌مند در ساختار دولت این کشور را هدف قرار داده است.

 

<div id="video-display-embed-code_2618708" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.com/fa/news/play/embed/627201/2618708?width=400&height=300"></script></div>
<div id="video-display-embed-code_2618710" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.com/fa/news/play/embed/627201/2618710?width=400&height=300"></script></div>

 

یکشنبه شب چندین منطقه لندن شاهد تظاهرات ضد نژاد پرستی بود؛ تظاهرات در نزدیکی خیابان «داونینگ استریت» با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان دست به خشونت زد.

 

درگیری پلیس با معترضان به نژادپرستی در انگلیس

 

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیس، معترضان در محدوده ۳ منطقه لندن شامل «میدان پارلمان»، «وایت هال» و «داونینگ استریت» تجمع کردند.

 

درگیری پلیس با معترضان به نژادپرستی در انگلیس

 

این تظاهرات در حالی برگزار شد که فعالان حقوقی در اعتراض به تبعیض نژاد ساختاری، اقدام به تجمع در مکان‌های عمومی در بسیاری از شهر‌های انگلیس و به خصوص «بریستول» کردند.

 

درگیری پلیس با معترضان به نژادپرستی در انگلیس

 

تظاهرات در لندن که در ابتدا به صورت مسالمت آمیز برگزار شده بود با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و در پی این اقدام، تعدادی از معترضان و همچنین نیرو‌های پلیس مصدوم شدند.

 

 

در همین حال «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، با انتشار پیامی به اعتراضات اخیر در لندن واکنش نشان داده و ضمن محکوم کردن آن، هشدار داد که عاملان این اقدام باید پاسخگو شوند.


انتهای پیام/

نظر شما