شناسهٔ خبر: 40570659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

قنادباشی: اقدامات مبارزاتی رمضان عبدالله شبیه معجزه بود / الگویی سازنده و مبارزاتی در عصر جدید

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی به غیر از برخورداری از امکانات شگفت آور در مسیر جاسوسی ید طولایی در تحریف واقعیات نیز دارد و در چنین شرایطی اقدامات مبارزاتی رمضان عبدالله شبیه اعجاز بود.

صاحب‌خبر -
جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره شخصیت رمضان عبدالله، دبیرکل فقید جنبش جهاد اسلامی فلسطین که بعد از عمری مجاهدت و مبارزه در راه آرمان مقدس فلسطین درگذشت، گفت: در فلسطین گروه‌های مبارزاتی زیادی وجود داشت از جمله سازمان صلح، سازمان دموکراتیک غرب و ... اما بعد از پیروزی انقلاب ایران دو سازمان موفقیت‌های بی شماری در عرصه حمایت از مردم فلسطین برای خود کسب کرد. یکی از این سازمان‌ها شاخه حماس بود که یک شاخه فلسطینی با حمایت گروه اخوان است و برای خود تشکیلاتی با سابقه زیاد که از ۹۰ کشور جهان نیرو جذب کرده است، دارد البته الان در دوران خوبی به سر نمی‌برد.

وی ادامه داد: در مقابل سازمان جنبش جهاد اسلامی است که پشتوانه اخوانی نداشت و پایه گذار آن شهید فتحی شقاقی بود این سازمان عمدتا با مبارزات مسلحانه به اهداف خود می‌رسید و شاخه نظامی آن فعال‌تر از شاخه سیاسی بود.

قنادباشی با اشاره به اینکه بعد از ترور فتحی شقاقی مرحوم رمضان عبدالله ریاست جنبش جهاد اسلامی را به عهده گرفت، گفت: رمضان عبدالله اقدامات ارزشمندی در این روند انجام داد، چون اساسا مبارزه را در زمانی آغاز کرد که رژیم صهیونیستی با بهره‌مندی از ابزاری بسیار پیچیده و ناشناخته به جاسوسی در سطح جهان می‌پرداخت این در حالی بود که جنبش جهاد اسلامی از محدودترین امکانات از جمله دوربین دید در شب و رادار‌های عادی نیز محروم بود، اما در مقابل رژیم صهیونیستی به سادگی تمام جهان را رصد می‌کرد و حتی با یک کلیک در کامپیوتر و یا شنیدن یک اسم رمز به بسیاری از اطلاعات دست پیدا می‌کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا مصداق این قبیل اقدامات رژیم صهیونیستی را ترور ناموفق خالد مشعل، رهبر حماس دانست و گفت: پس از این ترور اسرائیلی‌ها در یک مذاکره با مقامات فلسطینی در قبال آزادی چند اسیر صهیونیست حاضر به دادن پادزهر سمی که به خالد مشعل خورانده بودند، شدند.

وی با تاکید بر اینکه اقدام مبارزاتی رمضان عبدالله در چنین شرایطی که حتی پشتوانه اخوانی را نیز نداشت، چیزی شبیه اعجاز به حساب می‌آید، گفت: رژیم صهیونیستی به غیر از برخورداری از امکانات شگفت آور در مسیر جاسوسی ید طولایی در تحریف واقعیات نیز دارد نمونه اخیر آن اقدام نتانیاهو در صحن سازمان ملل به منظور تهدید دانستن ایران در منطقه و برخورداری از سلاح هسته‌ای توسط کشورمان به حساب می‌آید.

قنادباشی در پایان خاطرنشان کرد: براساس این شرایط رمضان عبدالله با چشم پوشی از زندگی عادی دستاورد‌های زیادی را در مبارزات خود علیه رژیم صهیونیستی داشت و قطعا وی شخصیتی سازنده و الگویی برای مبارزه در عصر جدید محسوب خواهد شد.
 

نظر شما