شناسهٔ خبر: 40568110 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس قوه قضاییه درگذشت دبیر کل پیشین جنبش جهاد اسلامی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه در پیامی درگذشت دکتر رمضان عبدالله شلح دبیر کل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه شب قوه قضاییه، در متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی آمده است: خبر درگذشت متفکر مجاهد، دکتر رمضان عبدالله شلح دبیر کل پیشین جنبش جهاد اسلامی، مایه تاثر و تاسف اینجانب شد.

رییس قوه قضاییه افزود: این مجاهد خستگی ناپذیر که از رهبران الهام بخش مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست به شمار می رفت، همچون سلف خود دکتر فحتی شقاقی، عمر با برکت خود را وقف آرمان بلند فلسطین و تربیت و سازماندهی مجاهدان آن سرزمین کرد و در این مسیر «مقاومت» را مقدم بر هر سازشی دانست.
حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: اینجانب این ضایعه را به آزادگان جهان، جنبش مقاوم جهاد اسلامی، مردم مقاوم فلسطین، مجاهدین خستگی ناپذیر راه آزادی قدس و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و علو درجات را برای او مسالت دارم.

به گزارش ایرنا، دکتر رمضان عبدالله شلح امروز یکشنبه در پی درگیری طولانی با بیماری درگذشت.

رمضان عبدالله استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی(۱۳۷۴ ) بر عهده داشت.

وی، بعد از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت. وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) قرار داشت.

شلح همچنین در سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ ( ۷۲-۷۴) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته بررسی های خاورمیانه بود. وی به زبان انگلیسی و عبری کاملا مسلط و پدر دو دختر و دو پسر بود.

نظر شما