شناسهٔ خبر: 40568048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت فکری برای حل مشکلات مردم کند

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، طی نطقی در صحن علنی ضمن انتقاد از تورم شدید و مشکلات معیشتی متعدد گفت: ما اهل تعامل سازنده هستیم و هیچ بنایی بر عناد با دولت نداریم، اما اگر اراده‌ جدی برای حل مشکلات مردم نبینیم، مجلس از تمام ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید موسی موسوی در ادامه نطق خود در موضوعات ملی، خوستار اصلاح نظام مالیاتی و تصویب طرح مالیات بر منازل خالی و عایدی سرمایه، طرح جاماندگان سهام عدالت، اجرای کامل قانون همسان‌سازی حقوق و دستمزد، طرح تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان، طرح شفافیت آراء نمایندگان، اصلاح قانون انتخابات، طرح خودنظارتی مجلس و موارد دیگر شد.
رئیس موقت مجمع نمایندگان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از بازداشت مدیرکل ورزش و جوانان فارس و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با شبکه درهم‌تنیده فساد در ورزش استان تقدیر کرد و گریزی به پروژه‌های حوزه انتخابیه خود زد که ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور بابت افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام، خواستار رفع نواقص و تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها شد. .
مشروح نطق سیدموسی موسوی به این‌ شرح است:
.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با درود به روح پرفتوح امام و شهدا و باسلام به همکارانم در خانه ملت;
در ابتدای سخن از مردم انقلابی حوزه انتخابیه‌ام که در انتخابات لامرد و مهر حماسه‌ای ماندگار آفریدند و بنده را لایق خادمی خویش دیدند، قدردانی می‌کنم.
همکاران محترم; چنان چه مشکلات عدیده مردم به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت تداوم داشته باشد، یک سال دیگر هم‌زمان با انتخابات ریاست‌جمهوری بوق‌های رسانه‌ای جنجال می‌کنند که مجلس انقلابی نتوانست هیچ کاری کند، پس دولت انقلابی هم هیچ کاری از پیش نخواهد برد و اینگونه مردم را از شرکت در انتخابات مأیوس خواهند کرد. .
بنابراین باید این هشدار را جدی بگیریم که اگر با سهل‌انگاری دولت مشکلات سرجای خود باقی بماند و مجلس هم هیچ اقدام قاطعی نکند، مردم پراید ۹۰ میلیونی و دلار ۲۰ هزار تومانی را هم از چشم دولت دیده و هم از چشم مجلس و این‌بار دیگر نه به چپ اعتمادی می‌کنند و نه به راست! نه به دولت و نه به مجلس!

اکنون قیمت زمین و ملک آنقدر سر به فلک کشیده که جوانان ما هیچ امیدی به خانه‌دار شدن ندارند. مجلس یازدهم باید به سرعت برای مهار این گرانی سرسام‌آور، طرح کلی «اصلاح نظام مالیاتی» ازجمله «مالیات بر منازل خالی» و «مالیات بر عایدی سرمایه» را به تصویب برساند.

مجلس انقلابی باید با تصویب طرح دوفوریتی فکری به حال میلیون‌ها نفری کند که از سهام عدالت جا مانده‌اند و اکنون احساس تبعیض دارند. مجلس جهادی باید به سرعت فکری به حال اجرای کامل قانون همسان‌سازی کند تا صدها هزار بازنشسته‌ای که هشت‌شان گرو نُه‌شان است، از این وضعیت رهایی یابند.

مجلس یازدهم باید برای اشتغال و ازدواج جوانان نه فقط در حد حرف، بلکه در عمل گام اساسی و جدی بردارد و البته در‌ کنار همه اینها ضروری است مجلس تحول را از خود آغاز کرده و طرح «شفافیت آراء»، طرح «اصلاح قانون انتخابات» و طرح «خودنظارتی نمایندگان مجلس» را به اجرا درآورد.

و اما نکاتی درباره استان فارس و حوزه انتخابیه‌ام:

آقای رئیس‌جمهور؛ چندی پیش چند پروژه را در لامرد افتتاح کردند که همه آنها دارای نواقص قابل ملاحظه بود. به‌عنوان نمونه علی‌رغم گذشت چندین هفته از افتتاح ام‌آرآی و بیمارستان لامرد، اما هنوز این مراکز امکان خدمات‌دهی مطلوب را ندارند. به هرحال این افتتاح‌ها صورت گرفت، اما ضروری است برای اینکه بیشتر از این اعتماد مردم به نظام خدشه‌دار نشود، دستور اکید دهید وزرای مربوطه مشکلات این پروژه‌ها را به‌سرعت برطرف نموده تا امکان بهره‌گیری و استفاده عملی برای مردم فراهم شود.
در میان پروژه‌ها این مهم در خصوص بیمارستان به‌گونه‌ای جدی‌تر مفهوم می‌یابد؛ چون علیرغم گذشت مدت زمان قابل توجهی از افتتاح، هنوز نواقص زیادی بخصوص در موضوع تأمین نیروی انسانی بیمارستان وجود دارد که باید هرچه سریعتر حل شود و به‌طور کامل خدمات‌دهی کند.

  مجموعه اطلاعاتی و قضایی استان فارس بابت رصد دقیق و برخورد قاطعانه با شبکه فساد در ورزش استان و بازداشت مدیرکل و برخی مدیران ارشد ورزش فارس تشکر می‌کنم.
با توجه به حرف و حدیث‌های فراوان درباره فعالیت این شبکه فساد در پروژه‌های ورزشی حوزه انتخابیه‌ اینجانب، از دستگاه‌های اطلاعاتی، نظارتی و قضایی می‌خواهم این مهم را به دقت بررسی کرده و دست دزدان بیت‌المال را از ریشه قطع کنند.

به وزارت صنعت و ایمیدرو به دلیل جذب افراد خارج از ضابطه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تذکر جدی می‌دهم. جوانان انتظار دارند ملاک استخدام بر مبنای شایستگی افراد باشد نه پارتی‌بازی و توجه به سوابق سیاسی آنها!
همچنین از سایر صنایع منطقه ازجمله طرح اتان‌زدایی و منطقه عملیاتی پارسیان می‌خواهم که از جذب افراد غیربومی جداً خودداری کنند.

اختصاص عوارض آلایندگی منطقه ویژه انرژی پارس به شهرستان‌های لامرد و مهر که از حقوق مسلم مردم و طبق مُر قانون است، متأسفانه چندین سال است که مردم فقط قول و وعده آن را می‌شنوند و علیرغم تبلیغات فراوان تاکنون اتفاقی نیفتاده است. از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قاطعانه خواستارم هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع و واریز حق آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لامرد و مهر اقدام کند.

 از استاندار فارس بابت همراهی و سرعت‌عمل در تصویب طرح شهر جدید تابناک که چندین سال معطل مانده بود، تقدیر می‌کنم و از وزیر محترم راه و شهرسازی انتظار دارم پیرو مذاکرات قبلی هرچه سریعتر موضوع را به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برساند تا پروژه آغاز شود.
همچنین در خصوص آزادراه حیاتی لامرد- پارسیان که به‌عنوان یک شریان اقتصادی کشور مدت مدیدی است متوقف شده، با توجه به اهمیت راهبردی این کریدور ارتباطی، باید هرچه سریعتر عملیات اجرایی پروژه با انتخاب پیمانکار توانمند ازسر گرفته شود.

 از وزیر نیرو انتظار دارم احداث نیروگاه 930 مگاواتی لامرد که متأسفانه طی سال‌های اخیر ملغی شده را مجدداً به جریان اندازد و احیا کند. این پروژه می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز برق صنایع مهم منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بخشی از نیاز شبکه سراسری را نیز تأمین کند. همچنین انتظار دارم با نظارت شخص وزیر نیرو، طرح احداث آب شیرین‌کن و انتقال آب از دریا با جدیت دنبال شود. چراکه این پروژه حیاتی اکنون عملاً تعطیل شده است و باید به سرعت فعال شود

 پروژه‌های مهم و اشتغال‌زای شهرک صنعتی مرکز شهرستان مُهر، نیازمند حمایت‌های جدی مسئولین امر بخصوص بانک‌های مربوطه در خصوص منابع مالی هستند. تقاضای اقدامات عملی و راهگشا دارم.

در خصوص انتقال نیروگاه ١٠٠ مگاواتی پالایشگاه پارسیان به مکانی دیگر، با توجه به نیاز مبرم شهرستان مهر به برق و نیز تأمین برق صنایع موجود، همچنین با توجه به هزینه‌های انتقال تجهیزات این صنعت، از وزیر نفت تقاضا دارم این موضوع را مورد دقت نظر قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما