شناسهٔ خبر: 40566676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سازمان حمایت:

۴۰ درصد افزایش قیمت محصولات لبنی باید بررسی کارشناسی شود

موسوی با اشاره به اینکه تغییر قیمت غیرکارشناسی زمینه ورود سازمان حمایت را فراهم می کند، گفت: ۴۰ درصد افزایش قیمت باید بررسی کارشناسی شود و رسیدگی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «داود موسوی» عصر امروز (یکشنبه 18 خرداد) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما که به موضوع گرانی اخیر محصولات لبنی اختصاص داشت با اشاره به اینکه تعداد اقلام کالای لبنیات تنوع بالایی دارد، گفت: کارگروه تنظیم بازار 12 قلم محصولات لبنی شامل شیر، ماست  و پنیر را شامل قیمت گذاری دانسته که باید فرایند قیمت گذاری را طی کرده باشد.

 

معاون سازمان حمایت با اشاره به اینکه در خصوص این 12 قلم محصول لبنی هیچ افزایش قیمتی نداشتیم، افزود: واحدهای تولیدی افزایش قیمت برای اقلام غیر از این 12 قلم کالا داشته اند.

 

وی با بیان اینکه تغییرات قیمت در بررسی های اولیه با توجه به انتظار عمومی جامعه بالا بوده که به واحدهای تولیدی اعلام شده است، گفت: 40 درصد افزایش قیمت باید بررسی کارشناسی شود و رسیدگی می شود.

 

موسوی با اشاره به اینکه تغییر قیمت غیرکارشناسی زمینه ورود سازمان حمایت را فراهم می کند، افزود: ملاک سازمان حمایت نیز گروه بندی جدید است.

 

در ادامه این برنامه خبری «رضا باکری»، دبیر انجمن صنایع لبنی با تصریح این نکتته که وقتی 10 سال است که گرانفروشی محصولات لبنی انجام می شود یعنی بخشی از کار ایراد داردف گفت: با برآورد اثربخشی افزایش قیمت در بخش خرد اقتصاد و بنگاه های تولید می توان افزایش قیمت را تعیین کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه با برآورد اثربخشی افزایش قیمت می توان نرخ ها را تغییر داد، گفت: اکنون بعد از گذشت سه ماه از سال بنگاه های تولیدی آن بخش را که شامل قیمت گذاری نیست افزایش قیمت ها را اعمال می کنند تا از ضرر و زیان جلوگیری کنند./

پایان پیام/50

نظر شما