شناسهٔ خبر: 40562436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه کاوش باستان‌شناسی در شهر انگوت انجام شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت:‌ در سال گذشته سه مورد کاوش در شهر انگوت گرمی مغان انجام و آثار ارزشمندی از این کاووش‌ها بدست آمده است.

صاحب‌خبر -

نادر فلاحی روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای شهر انگوت اظهارداشت: در صورت اختصاص مکان به اداره کل میراث فرهنگی استان برای موزه شهر انگوت، آماده راه‌اندازی این موزه در منطقه و نمایش آثار کشف شده در کاووش‌های باستان‌شناسی هستیم.

وی افزود: بیشترین کاوش‌های باستان‌شناسی انجام شده در سال‌های اخیر با توجه به قدمت تاریخی منطقه مربوط به شهر انگوت بوده است که این مهم اهمیت راه‌اندازی موزه در انگوت را نمایان می کند.
فلاحی انگوت را یکی از شهرهای مهم شهرستان گرمی برشمرد و گفت:‌ هم از لحاظ تاریخی و هم طبیعی این شهرستان جاذبه‌های متعددی دارد که می‌تواند زمینه برای توسعه و رونق هر چه بیشتر را در این شهرستان فراهم آورد.
او با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهر انگوت تصریح‌کرد: وجود این جاذبه‌های ظرفیتی مهم برای رونق صنعت گردشگری در منطقه به شمار می‌رود که با حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه و تسهیل در سرمایه‌گذاری تلاش می‌کنیم تا با استفاده از قابلیت‌های موجود زمینه برای توسعه شهر انگوت را فراهم آوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از راه‌اندازی یک واحد مجتمع خدماتی در شهر انگوت خبر داد و افزود:‌ این مجتمع از نیازهای مهم این شهر به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری شرکت توسعه و ایرانگردی و صرف ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

بخش انگوت از توابع شهرستان گرمی مغان در شمال اردبیل واقع است.

نظر شما