شناسهٔ خبر: 40559981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سخنگوی شعبه ۱۰ مجلس:

اعتبار نامه کاظم دلخوش فردا بررسی می‌شود/ شورای نگهبان اعلام کرد برخی موارد بررسی نشده است

سخنگوی شعبه 10 مجلس تاکید کرد که اعتبار نامه کاظم دلخوش فردا بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزری برنا، «کمال علیپور خنکداری»، سخنگوی شعبه 10 مجلس در روز سیزدهم خرداد خبر از تایید اعتبار نامه کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا داد، اما "روح الله نجابت" نماینده مردم شیراز در تذکری در صحن علنی امروز هجدهم خرداد خواستار شد که اعتبارنامه منتخب صومعه‌سرا از دستور کار مجلس شورای اسلامی، خارج شود.

«روح‌الله نجابت» در تذکری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مستند به ماده ۲۸ آیین‌نامه داخلی گفت: گزارش شعب در مورد دو اعتبارنامه ارجاعی در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی عنوان شده است. طبق تبصره یک، شعبه موظف است عدم رسیدگی شورا به موضوع مورد اعتراض را احراز کند که این اتفاق نیفتاده و شورا گفته برخی موارد جدید است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من معترض به اعتبارنامه دلخوش بودم؛ لذا این موضوع از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شود تا نتیجه نظر شورای نگهبان اعلام شود اگر این موضوع به صحن هم بیاید، باید رای‌گیری شود، در غیر این صورت تخلف است.

«کمال علیپور خنکداری»، نماینده قائم شهر و سخنگوی شعبه  10 مجلس، در خصوص بررسی اعتبارنامه کاظم دلخوش به خبرنگار سیاسی برنا گفت: پس از آنکه اعتبارنامه دلخوش در شعبه تایید شد، در دستور کار قرار گرفت و باید امروز در صحن قرائت می شد که از دستور کار  خارج شد. متن نامه ای که قرار بود در صحن قرائت شود به شرح زیر است: در اجرای ماده 29 داخلی مجلس اعتبارنامه آقای سید کاظم دلخوش از حوزه انتخابیه صومعه سرا در تاریخ 99/3/12 و 99/3/13 این شعبه با حضور معترضین و استماع دلایل آنها و همچنین تشکیل کارگروه سه نفره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت در روز چهارشنبه با اکثریت آرا تأیید شد.

او گفت: پس از تأیید شدن اعتبارنامه دلخوش در شعبه، آقایان معترض گفتند که بعضی از موضوعات مورد بررسی قرار نگرفته و به شورای نگهبان نامه نوشتند و شورای نگهبان در این خصوص، در نامه ای آورد که مجددا این اعتبارنامه در شعبه مورد بررسی قرار گیرد. باید مجدد این مسئله در شعبه بررسی شود و رأی گیری صورت گیرد و اگر اعتبار نامه در شعبه رد شد به کمیسیون تحقیق ارجاع می شود و اگر تأیید شد، در صحن علنی رأی گیری می‌شود.
 
علیپور گفت: اعتبارنامه دلخوش مجدد مورد بررسی قرار می‌گیرد. از نظر قانون کار شعبه درست بود ولی مرجع بالاتر که همان شورای نگهبان است نوشته است برخی از موضوعات بررسی نشده و شعبه باید آنها را بررسی کند. فردا در این خصوص جلسه تشکیل خواهیم داد.3

بیشتر بخوانید:

نظر شما