شناسهٔ خبر: 40554204 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

‌مکلف به دریافت هزینه اطلاعات هواشناسی از ارگان‌ها هستیم‌/هشدار درباره بروز سیل در جنوب کرمان

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بارش باران فقط یکی از فاکتورهای بروز سیلاب‌ است، گفت: طبق آئین‌نامه و قانون دولت، سازمان هواشناسی مکلف است از دستگاه‌های دولتی و غیره بابت ارائه خدمات هواشناسی هزینه دریافت کند

صاحب‌خبر -

سحر تاجبخش معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره نحوه ارائه خدمات‌ سازمان هواشناسی به دیگر ارگان‌ها بیان کرد‌: سازمان هواشناسی سازمانی حاکمیتی است و فعالیت‌های این سازمان هم حاکمیتی محسوب می‌شود. 

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: طبق آئین‌نامه و قانون دولت، سازمان هواشناسی مکلف است از دستگاه‌های دولتی و غیره بابت ارائه خدمات هواشناسی، هزینه دریافت کند. 

تاجبخش‌ ادامه داد: در این حوزه ارگان‌های نظیر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی با ما همکاری می‌کنند و از محل دریافت اطلاعات هواشناسی، پرداخت‌هایی دارند.

وی ادامه داد: در عین حال ضرورت دارد دیگر وزارتخانه‌ها و ارگان‌هایی که از ما خدمات دریافت می‌کنند، هزینه را پرداخت کنند تا ما بتوانیم بهره‌وری و بهره‌برداری بهتری از این منابع داشته باشیم. 

* بارش باران فقط یکی از فاکتورهای بروز سیلاب‌ است 

تاجبخش همچنین درباره بروز سیلاب پس از وقوع برخی بارش‌ها‌ گفت: بارش باران فقط یکی از فاکتورهای بروز سیلاب‌ است و تنها فاکتور بروز سیلاب نیست؛ به عنوان مثال‌ مسیر حرکت آب و عامل زیرساخت، در بروز سیلاب مؤثر است، وقتی که بارانی می‌بارد، اگر زیرساخت کافی وجود نداشته باشد و آب به مسیل هدایت نشود، به بروز سیلاب می‌انجامد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیلاب نوروز 98 در دروازه قرآن شیراز و اتفاقات تلخ آن، ‌افزود: ‌در همین جنوب کرمان چون زیرساخت مناسبی وجود ندارد، اگر 10 میلیمتر باران ببارد یا اگر 100 میلیمتر باران ببارد، فرقی نمی‌کند،سیلاب رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما