شناسهٔ خبر: 40535729 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ شنبه خرداد ۱۳۹۹

چیدمان دادگاه داوری ورزش در خصوص پرونده جودو ایران به نفع ایران تغییراتی کرد؛ و گفتگو با امیر رضا آشتیانی از مدیران فوتبالی کشور درباره قراردادهای فوتبال؛ و هفته سی ام رقابت‌های فوتبال بوندس لیگای آلمان با شکست گلادباخ آغاز شد؛ عناوین مهمترین اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ امروز است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مشروح اخبار ورزشی امروز به این شرح است:

* چیدمان دادگاه داوری ورزش در خصوص پرونده جودو ایران به نفع ایران تغییراتی کرد. در حالی که قرار است ۲۶ شهریرور دادگاه داوری ورزش درباره پرونده ایران علیه سیاسی کاری فدراسیون جهانی جودو برگزار شود، از لوزان سوییس خبر می‌رسد، برخی ادعا‌های فدراسیون جهانی در آخرین لایحه ارائه شده توسط آی جِی اف قبول نشده و از سوی دیگر از لیست ۱۵ نفره شاهد این نهاد بین المللی، شهادت سه ایرانی و در مجموع شش نفر مورد قبول قرار گرفته و نام ۹ نفر از شاهدان از جمله ماریوس ویزر رئیس، نایب رئیس و دبیر کل فدراسیون جهانی از این لیست خارج شده است. بر اساس آخرین تصمیم از ایران، نصر الله سجادی، محمدرضا داورزنی، مجید زارعیان، آرش میراسماعیلی یک وکیل و دستیار وی برای حضور دادگاه راهی سوئیس خواهند شد، اما نام رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران از این فهرست خارج شده است. ماجرای پرونده جودوی ایران که باعث تعلیق فدراسیون کشورمان شده از آنجا آغاز شد که سعید مولایی در رقابت‌های جهانی ژاپن مدعی شد برای بازی نکردن برابر حریفی از رژیم صهیونیستی تحت فشار فدراسیون قرار داشته و از ان پس با رفتن به کشور آلمان عملا جایگاه جودوی خود را که با پرچم کشورمان بدست آورده بود از دست داد. حال، فدراسیون ایران نسبت به سیاسی کاری در این پرونده و دخالت مستقیم رژیم صهیونیستی اعتراض خود را به دادگاه داوری ورزش ارائه کرده و امیدوار است این نهاد بدور از فضای هیجانی و اعمال فشار توسط برخی کشور‌ها رایی عادلانه صادر کند. فدراسیون جهانی در اقدامی عجیب از ایران خواسته برای رفع تعلیق در تورنمنتی در کشور مجارستان حضور یافته و مقابل ورزشکاران رژیم صهیونیستی به میدان برود، موضوعی که خارج از مناسبات ورزشی و اصول و مبانی کشورمان است. پیش از این کشور‌هایی مانند تونس و امارات به دلیل راه ندادن ورزشکاران اسرائیلی به کشورشان توسط فدراسیون جهانی جودو تعلیق شده اند.
 
* گفت و گو با امیر رضا آشتیانی از مدیران فوتبالی کشور درباره قراردادهای فوتبالی کشور : 
 
<div id="video-display-embed-code_291837" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796129/291837?width=400&height=300"></script></div>

* چند خبر کوتاه:

-فدراسیون فوتبال کشورمان، دومین بار متن پیش نویس اساسنامه جدید را در مهلت مقرر به فیفا ارسال کرد تا بار دیگر مورد بررسى کارشناسان فدراسیون جهانى قرار گیرد. خروج نام وزیر و معاونش از ترکیب اعضای مجمع و تغییر برخى قوانین ثبت نام در انتخابات فدراسیون فوتبال، از جمله اصلاحات صورت گرفته است.

-معاون وزیر ورزش و جوانان در مراسمی با حضور اعضای هیئت رییسه فدراسیون و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای، بالاترین حکمِ این ورزش یعنی رتبه ۹ را که به صاحب ضرب و زنگ زورخانه‌های ایران داده می‌شود، به امیر عرب - پیشکسوت این رشته اهدا کرد.

-صبا شایسته - ملی‌پوش سابق قایقرانی ایران که سابقه حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه را در کارنامه دارد، روز گذشته دارفانی را وداع گفت.

-تیم ملی فوتسال ایران با تعویق یک ساله جام جهانی فوتسال برنامه آماده سازی خود را تغییر داد و منتظر اعلام پروتکل‌های بهداشتی برای شروع اردو هاست. همچنین تیم کشورمان برای ۶ روز فیفا و برگزاری بازی‌های دوستانه برنامه دارد.

-تیم پرسپولیس در ادامه دیدار‌های تدارکاتی خود، چهارشنبه در تهران به مصاف گل گهر سیرجان می‌رود.

-در ادامه واکنش‌های اعتراضی ورزشکاران به کشته‌شدن جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی بدست پلیس این کشور، اودیون ایگالو - مهاجم نیجریه‌ای تیم فوتبال منچستریونایتد با اعلام اینکه هیچکس حق ندارد توهین کند و همه انسان‌ها با هر رنگ پوستی، یکسان هستند؛ هشدار داد به رفتار‌های نژادپرستانه با ترک زمین واکنش نشان خواهد می‌دهد.

-لاشا تالاخادزه - وزنه بردارِ سرشناس گرجستانی و قویترین مرد جهان، در تمرینات خود رکورد جدیدی در حرکت دوضرب دسته فوق سنگین به ثبت رساند و با مهار وزنهء ۲۶۹ کیلوگرمی، ۵ کیلو رکورد جهان را ارتقا داد.

-برخی کشور‌های غرب آسیا پیشنهاد برگزاری ادامه لیگ قهرمانان در کشور‌های امارات و قطر را رد کردند و خواستار برگزاری رقابت‌ها در کشوری بی طرف مانند اردن را دارند که نماینده‌ای در لیگ قهرمانان ندارد.

-رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه از تصمیم این فدراسیون برای برگزاری دیدار پایانی جام حذفی بین تیم‌های پاری سن ژرمن و سن آتین با حضور تعداد اندکی از تماشاگران خبر داد. اجرای این تصمیم به اجازه دولت فرانسه بستگی دارد. لیگ فرانسه به علت شیوع ویروس کرونا لغو و پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان معرفی شد.

-فدراسیون جهانی تنیس روی میز با تغییر زمان برگزاری مسابقات تیمی قهرمانی جهان برای سومین بار از هیات اجرایی این مسابقات خواست تاریخ جدیدی را در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ اعلام کند. کره جنوبی میزبان این رقابت هاست.

-ریچارد مک‌لارن - مسئول رسیدگی به اتهام فساد مالی تاماش آیان اعلام کرد؛ رییس مستعفی فدراسیون جهانی وزنه برداری، برای پیروزی در انتخابات این رشته، برای دو دوره بیش از ۶۰۰ هزار دلار رشوه پرداخت کرده و پس از برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۷ نیز مبلغ ۵ تا ۳۰ هزار دلار به اعضای فدراسیون‌های جهانی هدیه داده است.

-سازمان لیگ فوتبال آلمان، جیدون سانچو و مانوئل آکانجی - دو بازیکن تیم دورتموند را به دلیل رعایت نکردن قوانین فاصله گذاری اجتماعی در آرایشگاه و انتشار تصاویر آن در رسانه‌های اجتماعی جریمه کرد.

-نتیجه آزمایش کرونای الکساندر آتاناسویچ - ملی پوش سرشناس تیم والیبال صربستان و باشگاه پروجای ایتالیا مثبت اعلام شد.

-آندره شفچنکو - سرمربی تیم ملی فوتبال اوکراین، ۲ سال دیگر در این تیم ماندنی شد. شفچنکوی ۴۳ ساله که از سال ۲۰۱۶ هدایت تیم کشورش را برعهده دارد، می‌خواهد تیمش را بعد از راهیابی به مسابقات یورو ۲۰۲۰، به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ببرد.

*کرونا برنامه‌های ملی و باشگاهی بسکتبال را به هم ریخته است.
 
 
<div id="video-display-embed-code_291831" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796129/291831?width=400&height=300"></script></div>

* هفته سی ام رقابت‌های فوتبال بوندس لیگای آلمان با شکست گلادباخ آغاز شد. در نخستین بازی این هفته، دیشب تیم فرایبورگ در زمین خود میزبان مونشن گلادباخِ رده چهارمی بود که با تک گلِ دقیقه ۵۹ نیلس پترسِن میهمان خود را شکست داد و در رده هشتم، ۴۱ امتیازی شد، گلادباخ هم با ۵۶ امتیاز در مکان چهارم باقی ماند. در این بازی، آلاسان پلیا - بازیکن گلادباخ در دقیقه ۶۸ با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.

-این رقابت‌ها امروز با پنج بازی دیگر پیگیری میشود که طبق برنامه، از ساعت ۱۸ بایرلورکوزن با بایرن مونیخِ صدرنشین، لایپزیشِ رده سومی با پادربورن، دوسلدورف با هوفن هایم و اینتراخت فرانکفورت با ماینتس به مصاف هم می‌روند و از ساعت ۲۱ دورتموند - تیم دوم جدول - در زیگنال ایدونا پارک پذیرای هرتابرلین خواهد بود.

-یکشنبه هم وردربرمن با وولفسبورگ، یونیون‌برلین با شالکه و آگزبورگ با کلن مسابقه می‌دهند.

* حاشیه‌های فوتبال جهان:
 
<div id="video-display-embed-code_291830" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796129/291830?width=400&height=300"></script></div>
 
*نبض ورزش شبکه خبر دیشب به موضوع ورزش جانبازان و معلولین اختصاص داشت .
 
 
<div id="video-display-embed-code_291833" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/796129/291833?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما