شناسهٔ خبر: 4053040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

پیش بینی ۶۷ میلیارد تومانی اعتبار برای محرومیت زدایی اصفهان

رییس شورای اسلامی شهراصفهان گفت: در کشور به شهرداریها ظلم می شود چرا که بارگذاری اقتصادی بر روی شهرداریها سال به سال روبه افزایش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان ، رضا امینی، درعصرامروزدرنشست خبری با خبرنگاران به پرسش خبرنگارایلنا درمورد پیش بینی اعتبار برای مناطق محروم دربودجه سال آینده شهرداری اینگونه پاسخ داد که دربودجه پیش بینی ۶۷ میلیارد تومان اعتبار جهت محرومیت زدایی شده است وگفت: دردوره های مختلف شورا از2 میلیارد تا10 میلیارد تومان برای این امراختصاص داده شده است اما به صورت محرزدرشورای دوره چهارم اعتبارمحرومیت زدایی با ۴۵۰ درصد ودربودجه سال آینده ۶۷ میلیارد تومان جهت محرومیت زدایی پیش بینی شد.

وی گفت:علیرغم اینکه بودجه شهرداری درسال جاری به طورکامل محقق نشده اما پیش بینی میشود حدود۹۰ درصد بودجه محقق شود ولی اعتبار پروژه های محرومیت زدایی ۱۰۰ درصد محقق شده است.

رییس شورای اسلامی شهراصفهان تصریح کرد: مناطق محروم دراثر بی مهری در طول یکی دو سال محروم نشده اند بلکه ممکن است روستاهایی در طول سالیان گذشته به شهر الحاق شده باشند که امکان پذیرش برخی اعتبارت را ندارند ولی در حال حاضر رویکرد این است که تا حدی که امکان دارد بودجه در مناطق محروم جذب شود.

 وی درادامه با اشاره به اینکه مصوبه راه اندازی سازمان گردشگری شهرداری اصفهان بزودی ابلاغ می شود گفت: شهرداری اصفهان درحوزه گردشگری اقدامات زیادی با عناوین و اعتبارات مختلف انجام می دهد لذا پیشنهاد شد سازمان گردشگری در شهرداری با در نظر گرفتن وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایجاد شود که تداخلی باهم نداشته باشند و هردو به بحث گردشگری کمک نمایند.

امینی، بیان داشت: باتوجه به اینکه اصفهان ظرفیت های بالایی درحوزه گردشگری دارد، لذا دراین زمینه مصوبه و اساسنامه سازمان گردشگری به دلیل ایراداتی که داشت در سال ۹۳ اصلاحات آن انجام و از سوی استانداری به وزارت کشور ارسال شد ولی اخیرا معاون وزیرکشورعنوان کردند که این مصوبه مشکلی ندارد و به زودی به اصفهان ابلاغ می شود.

وی افزود: سال گذشته ۵ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۳ برای سازمان گردشگری پیش بینی شد ولی متاسفانه به دلیل اینکه این مصوبه ابلاغ نشد قابلیت جذب پیدا نکرد و در اصلاح بودجه به موارد دیگر اختصاص یافت ولی در سال جاری بخشی از این بودجه ۵ میلیارد تومانی جهت ایجاد سازمان گردشگری و بخشی جهت طرح های گردشگری پیش بینی شده که با ایجاد این سازمان این اعتبار جذب خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهراصفهان دررابطه با بحث هتل سازی به عنوان یکی اززیرساخت های گردشگری تصریح کرد: متاسفانه تا شهریورماه سال آینده تمام ظرفیت هتل های شهر اصفهان رزرو شده و جایی برای پذیرش بیشتر گردشگران نیست در صورتی که ظرفیت اصفهان در بحث جذب گردشگر به خصوص در سه ماهه اول سال بسیار بالاست.

امینی گفت: شورای شهر پیشنهاد داد به مدت سه سال صدور پروانه ساختمانی به هر میزان برای احداث هتل رایگان باشد که این مهم جاذبه های بسیار خوبی را برای ساخت هتل در شهر اصفهان فراهم کرده است به طوری که حدود ۶ پروژه مهم در قالب هتل در حال پیگیری می باشند که با احداث این هتل ها یکی از زیرساخت های مهم گردشگران تامین خواهد شد.

وی بابیان اینکه رویکرد شورا بعد از زاینده رود سرعت بخشیدن به مترو است افزود: همت جمعی در شورای شهر، شهرداری و استانداری صورت گرفته تا پروژه قطار شهری سریعتر به نتیجه برسد. در این زمینه برای خط یک مترو تاکنون هزار و ۵۷ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل خط یک مترو نیز به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهارداشت: دولت تاکنون برای خط یک مترو ۶۷۰ میلیارد تومان و شهرداری ۳۸۷ میلیارد تومان پرداخت کرده است البته با احتساب پروانه ساختمانی ایستگاههای مترو شهرداری در رابطه با مترو بیشتر از دولت هزینه کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: مسیر خط ۲ به طول ۲۳ کیلومتر از زینبیه آغاز و به خمینی شهر ختم می شود که ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. خط سوم مترو به طول ۸.۸ کیلومتر نیز از میدان آزادی تا نیروگاه اسلام آباد در نظر گرفته شده است که هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در خط دو عبور مترو از زیر میدان امام(ره) مورد اختلاف نظر است، گفت: مسیر خط ۲ و ۳ مترو ممکن است در تصمیم گیری های کلان و شورای عالی ترافیک تغییر کند از این رو مبلغ این اعتبارات نیز تغییر خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ۲۰ ایستگاه برای خط یک مترو احداث شده است که ۱۰ ایستگاه آن اکنون آماده بهره برداری است، افزود: ایستگاه چهارراه تختی تاکنون ۵۳ درصد، ایستگاه میدان امام حسین(ع) ۴ درصد، ایستگاه سی و سه پل ۵۱ درصد و ایستگاه شریعتی تاکنون ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امینی؛ با بیان اینکه عملیات اجرایی ایستگاه انقلاب از ابتدای سال آینده آغاز می شود، تصریح کرد: ایستگاه مترو آزادی نیز ۵۱ درصد، ایستگاه دانشگاه ۶۲ درصد، ایستگاه کارگر ۶۱ درصد، ایستگاه کوی امام ۵۹ درصد و ایستگاه صفه نیز ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مجموعه عملیات اجرایی، تاسیسات برق و راه اندازی مسیر خط یک مترو تاکنون ۵۲.۶ درصد پیشرفت داشته است.

سه طرح ویژه شهرداری در سال جاری

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم ۴۷ درصد باقی مانده خط یک با سرعت انجام و کل مسیر تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری برسد.

امینی با بیان اینکه خرید و نصب تجهیزات خط یک مترو نیز تاکنون ۸۱ درصد پیشرفت داشته است، اضافه کرد: البته در بیان تاریخ افتتاح مترو عاجز هستیم چرا که شرایط تصمیم گیری به صورت واحد وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه برای پروژه میدان استقلال 4 میلیارد تومان به صورت نقدی و3 میلیارد تومان غیرنقدی درنظرگرفته شده است ادامه داد: سه طرح جامع شهری تقاطع غیرهمسطح استقلال، تقاطع غیرهمسطح ۲۵ آبان و کمربندی شمال از کارخانه قند تا اتوبان شهید آقابابایی در شمال شرق اصفهان منتهی می شود از جمله پروژه هایی است که در بودجه سال آینده دیده شده است.

امینی با بیان اینکه امسال برای مشارکت بخش خصوصی ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: در سال آینده این اعتبار به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است تا حضور بخش خصوصی را در پروژه های عمران شهری شاهد باشیم.

وی مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر از مصادیق درآمدهای پایدار شهرداری عنوان و خاطرنشان کرد: اصفهان بعد از تهران بالاترین مالیات را پرداخت می کند اما در اختصاص درآمد در ردیف های آخر قرار دارد این در حالی است که مدیر کل مالیات استان اصفهان اظهار می کرد بخش زیادی از مالیات اصفهان مربوط به کارخانجات است.

 رئیس شورای شهر اصفهان،با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ راهی نداریم جز اینکه فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن کنیم افزود: به دلیل سخت گیری های اداری سرمایه گذاران اصفهان ترجیح می دهند در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کنند. خوشبختانه استاندار اصفهان در رابطه با جذب سرمایه گذار نظر مثبت دارند و بارها اعلام کردند که بخش خصوصی وارد شود.

 امینی با تاکید بر اینکه باید به سمت ایجاد پردیس های فرهنگی برویم و اینکه بودجه فرهنگی امسال این رقم برای سال آینده ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: تعریف عام پردیس های فرهنگی این است که پردیس های فرهنگی مجموعه های تفریحی، فرهنگی و هنری در مقیاس شهری هستند که بتواند نیازهای خانواده را دریک روز برطرف نمایند که به طور مثال پارک کوهستانی صفه، باغ غدیر و باغ فدک فضای مستعدی برای ایجاد پردیس های فرهنگی می باشند.

وی تاکید کرد: دو پردیس فرهنگی دربودجه سال آینده پیش بینی شده است که یکی از آن ها در کنار زمین ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ جانمایی شده که آزادسازی شود که برای احداث آن نیز ردیف پیش بینی شده اند همچنین جانمایی پردیس دیگر بر عهده شهرداری است.

رییس شورای اسلامی شهراصفهان اظهار داشت: دو مجموعه نیز با عنوان شهر بانو( مرکز اختصاصی بانوان) در بودجه سال آینده تعریف شده که به صورت مسقف احداث خواهند شد که اگر الگوی موفقی باشد به تمام شهر تسری خواهد یافت.

 توضیح حذف بودجه رسانه های شهرداری از زبان رئیس شورای شهر  

 رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حذف بودجه رسانه های شهرداری به دلیل خصومت شورا با این رسانه ها انجام شد گفت: بارها گفته شده قصد شورا تعطیلی این رسانه ها نیست و باز هم بارها و بارها به رسانه های شهرداری تذکر داده شد که کیفیت مطالب را افزایش بدهند اما این کار انجام نشد از طرفی هر سال قرار بر کاهش هزینه های این دو رسانه بود اما هر سال بودجه این رسانه ها نه تنها کاهش پیدا نمی کرد که اضافه هم می شد علاوه بر آنکه از نظر کیفیت هم رضایت بخش نبود بنابر این این تصمیم اتخاذ شد تا روند کار بهبود پبدا کند.

 امینی علت دیگر موفقیت و حذف بودجه این رسانه ها با موافقت اکثریت اعضا این چنین عنوان کرد که در این رسانه ها تنها تعدادی از اعضای شورا مطرح می شدند و همین مسئله نیز در جهت گیری اعضای شورای اسلامی شهر و موافقت مسئله موثر بود و بنابر این  همه در کنار هم منجر به تصمیم حذف بودجه شد.

وی تاکید کرد: در صورتی که این رسانه ها  با مشکل روبرو شدند و نتوانستند هزینه ها را تامین کنند  اصلاحیه بودجه به شورا برسد کمک مالی به این رسانه ها انجام می شود.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما