شناسهٔ خبر: 4052907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ناوشکن‌های بعدی پیشرفته‌تر ساخته می‌شود

- همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، ناوشکن موج ۲ از موج ۱ پیشرفته تر است که در همین راستا ناوشکن های بعدی نیز از ناوشکن های دماوند و جماران پیشرفته تر ساخته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری با بیان اینکه پروژه موج مربوط به ساخت ناوشکن های پیشرفته ادامه دارد، افزود: همانطوریکه مقام معظم رهبری فرموده بودند عمل کردیم و بر این اساس ناوشکن موج 2 از موج یک پیشرفته تر است؛ ناوشکن های بعدی نیز از این دو ناوشکن دماوند و جماران پیشرفته تر ساخته می شود.

وی با بیان اینکه ملت باید به فرزندان خود ببالند که چنین دانش و تخصصی در ساخت ناوشکن دارند، ادامه داد: ناوشکن دماوند دارای سامانه های نوین و پیشرفته ای از جمله راداری، شنودی و سلاح است.

دریادار سیاری با بیان اینکه ناوشکن پیشرفته دماوند با فناوری روز دنیا ساخته شده و از قابلیت های رانشی و قدرت مانور و سرعت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ساخت این ناوشکن را مرهون خون پاک شهدا و تأکیدات مقام معظم رهبری هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریای خزر یکی از مهمترین مناطق در قاره آسیا بوده و از مناطق ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دریای خزر با شرایط خاص خود تأثیر بسیاری در معادلات منطقه ای دارد.

وی با بیان اینکه خزر دارای منابع غنی آبزیان و نفت و گاز است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دریای خزر را دریای صلح و دوستی می داند، ایران با قابلیت حضور در دریای خزر، امنیت مرزهای دریایی خود را افزایش می دهد.

دریادار سیاری گفت: باید با همکاری کشورهای همسایه و حاشیه خزر دست به دست هم دهیم و با برقراری و ارتقای امنیت خزر، فرصت بهره برداری از منابع اقتصادی این منطقه را برای کشورهای حاشیه خزر فراهم سازیم.

نظر شما