شناسهٔ خبر: 40527338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رودوزی سنتی؛ هنر ۱۰۰ ساله تفرش که در فضای مجازی آموزش داده می‌شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: رودوزی سنتی هنری ۱۰۰ ساله درتفرش در فضای مجازی معرفی و آموزش داده می‌شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، قاسم کاظمی صبح امروز در نشست بررسی احیای هنرهای استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن ۲۱ خرداد روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی اظهار کرد: تفرشی دوزی در موزه صنایع دستی استان از طریق live اینستاگرام معرفی و آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: خرداد ماه، هر ساله به عنوان روز جهانی صنایع دستی گرامی داشته می‌شود و فرصتی برای توجه به فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه که نمودی از میراث کهن ایرانیان است فراهم می‌شود و امیدواریم در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ این آثار ارزشمند استان گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود. 

معاون صنایع دستی استان مرکزی افزود: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی کارگاه تولیدی و آموزشی روستایی زنان سرپرست خانوار روستای ریحان شهرستان خمین افتتاح می شود که فعالیت این کارگاه تولیدی و آموزشی  با ۱۰ فرصت شغلی مستقیم و ۳۰ شغل غیر مستقیم از 20 خرداد 99  خواهد بود.

وی یادآور شد: هر محصول صنایع دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع دستی علاوه بر ارز آوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است. 
 کاظمی از معرفی و آموزش یکی از رشته‌های صنایع دستی شاخص استان از  طریق live   اینستاگرام اداره کل خبر داد و گفت: این برنامه در روز جهانی صنایع دستی روز ۲۱ خراداد ساعت ۲۱ به صورت زنده پخش خواهد شد.
 معاون صنایع دستی استان مرکزی افزود: برگزاری مراسم تکریم از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و گل باران مقبره استاد یاری از هنرمندان صنایع دستی استان از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی است.
کاظمی افزود: همزمان با روز جهانی صنایع دستی  افتتاح فروشگاه صنایع دستی در بافت تاریخی بازار اراک،سرای کاشانی( خانم نوران نراقی عراقی) نیز انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: افتتاح فروشگاه صنایع دستی و نگارخانه خصوصی سرو در اراک و همچنین نمایشگاه ترویجی صنایع‌ دستی در نگارخانه استاد واشقانی از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌ دستی در این استان با هدف ترویج و توسعه صنایع‌ دستی برگزار خواهد شد. 

 انتهای پیام/و

برچسب‌ها:

نظر شما