شناسهٔ خبر: 40519881 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

مکث

صاحب‌خبر -

پلمپ ۴ وسیله شهر بازی توچال در پی حادثه در سرسره بادی ‏
[شهروند] حادثه سرسره بادی در ایستگاه یکم توچال ۵ مصدوم به جای گذاشت و در پی آن ۴ وسیله ‏این شهربازی پلمپ شده است.‏
محمد تقی‌زاده، معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران درباره جزئیات این حادثه ‏گفت: «روز پنجشنبه سرسره بادی در شهربازی کوچک ایستگاه یکم توچال دچار مشکل ‏شد که در هنگام بروز این حادثه ۱۵ نفر از این دستگاه استفاده می‌کردند که پنج نفر مصدوم شدند و یکی از آنها حالش وخیم گزارش شده است. شورای فنی استان ‏تهران در‌سال گذشته مصوبه‌ای داشت که طی آن اداره کل استاندارد براساس وظیفه ذاتی ‏مأمور شده بود همه شهربازی‌های استان تهران را چک و بازبینی کند که اتفاقا در پی این ‏بازبینی‌ها به این شهربازی اخطار لازم داده و تأکید شده بود که از وسایلی که مجوز ‏سالیانه و استاندارد دریافت نکرده‌اند استفاده نکند. حق بهره‌برداری از این وسایل منوط به ‏طی شدن فرآیند لازم کسب مجوزها و استانداردها شده بود که متاسفانه بهره‌بردار این کار را ‏انجام نداده و در آستانه تعطیلات این اتفاق در شهربازی ایستگاه یکم توچال رخ داده. ‏درحال حاضر چهار دستگاه این شهربازی پلمپ شده و به این ترتیب از فعالیت آنها تا کسب ‏مجوز سالیانه جلوگیری خواهد شد. بهره‌برداری از این دستگاه‌ها منوط به کسب مجوز و ‏لحاظ کردن استانداردهای لازم است.»‏

ولخرجی زوج جوان کار دست‌شان داد
[شهروند] زوج جوانی از فروشنده فضای مجازی داروهای بدنسازی و مکمل‌های ورزشی را سرقت کردند. این زوج پس از دستگیری، ولخرجی را انگیزه خود از این زورگیری اعلام کردند. بیست‌وهشتم اسفند ‌سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت در کلانتری 102 پاسداران تشکیل و به دستور مرجع قضائی دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.
شاكی با حضور در پایگاه چهارم گفت: «دهم اسفند برای فروش مقداری داروی بدنسازی و مكمل ورزشی اعم از قرص، پودر و آمپول به ارزش 350‌میلیون ریال در فضای مجازی آگهی ثبت کردم. در همان روز فردی كه خود را پویا معرفی می‌کرد با من تماس گرفت و مدعی خرید اقلام شد و درنهایت برای خرید به آدرس محل سكونتش در محدوده میدان هروی رفتم. من به همراه اموال سفارش داده شده حدود ساعت 18و30 دقیقه در نشانی اعلامی حاضر شدم و با خریدار تماس گرفتم. او گفت که در محل حضور ندارد و همسرش برای تحویل کالاها مراجعه می‌کند و پول اموال را نیز به صورت نقد می‌پردازد. طبق قرار خانمی حدود بیست‌وچهار یا بیست‌وپنج ساله به من مراجعه و خود را همسر خریدار معرفی کرد و خواستار تحویل اموال شد. در زمان بازدید فرد ناشناسی با شوكر از پشت سر به پهلوی من زد و كنترل خود را از دست دادم و به زمین خوردم، سپس من را با سلاح سرد تهدید و كیف پولم را به همراه مکمل‌های ورزشی سرقت کرده و از محل گریختند.»
با توجه به اهمیت موضوع اكیپی از كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی به محل وقوع سرقت اعزام شده و در تحقیقات میدانی تصویر واضحی از سارقان را به دست آوردند.در گام بعدی کارآگاهان با توجه به نوع محصولات سرقتی و احتمال فروش آنها در مکان‌های خاص مانند باشگاه‌های ورزشی موفق شدند پویا سی‌وچهار ساله سارق را که در تعدادی از باشگاه‌های شرق تهران مكمل‌های ورزشی فروخته بود، شناسایی کنند.
با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه، کارآگاهان بیستم اردیبهشت‌ پویا را در نزدیکی یک باشگاه بدنسازی مشاهده و پس از نشان‌دادن حكم قضائی او را دستگیر کرده و برای تحقیقات تكمیلی به پایگاه چهارم آگاهی انتقال دادند.در زمان بازرسی بدنی از متهم یك دستگاه شوكر، سلاح سرد و تجهیزات دفاعی کشف شد و متهم پس از انتقال به این پایگاه به سرقت از شاكی با همكاری همسرش به نام مژده اعتراف کرد و گفت که بخشی از اموال شاكی در خانه‌اش در حوالی خیابان جیحون است.با دستور قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام شده و اموال سرقتی را کشف کردند، همسر متهم نیز دستگیر شد و به سرقت با همکاری همسرش اعتراف کرد. سارقان انگیزه سرقت را زیاده‌خواهی و ولخرجی در زندگی روزمره اعلام کردند.سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف متهمان پرونده به دادسرا ارسال شد و به دستور قضائی هر دو متهم با صدور قرار قانونی صادره روانه زندان شدند.»

نظر شما