شناسهٔ خبر: 40488636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

تحریف امام ابزاری در راستای تقلیل مفاهیم انقلابی

۴ نکته در باب مقابله با تحریف امام

یکی از اهداف اصلی تحریف امام، جلوگیری از معرفی درست بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به قشر جوان است. ممانعت از الگو شدن امامی که آموزه هایش نه برای روزهای انقلاب بلکه برای دهه ها پس از خود مفید و سودمند است، یکی از نیت های اصلی تحریف کنندگان امروز مبانی امام است. تحریف کنندگان در چارچوب چهره منافقانه خود، با معرفی امام به عنوان یک شخصیت تاریخی محترم زمانه خود، که محدود به دهه ۵۰ تا اواخر دهه ۶۰ است، تلاش می کنند از صدور باورها، عقاید و آراء امام به نسل های بعدی جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ در چندسال گذشته، همواره افرادی هستند که با طرح مباحث موردنظر خود و همسو نشان دادن آن به آرا و عقاید امام خمینی(ره)، در راستای تخریب فکری این بزرگ مرد تاریخ گام برداشته و با تصویرسازی غلط از بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی به خصوص برای نسل جوان، آنگونه که خود علاقمند بودند، امام بزرگوار را به جامعه معرفی می کنند. ابعاد تحریف فکری، شخصیتی و کلامی امام راحل، در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی بین المللی از چندسال پیش شدت بیشتری پیدا کرده که به نظر می رسد دلیل اصلی حجم از تحریف ، هدف گذاری غیر اخلاقی برخی جریان های سیاسی برای رسیدن به مطامع مورد نظر با بهره گیری از جایگاه و نفوذ کلام امام در میان افکار عمومی آنهم برای تأثیرگذاری در قشر جوان است.

 

مسأله تحریف امام، یکی از نکات مهمی است که رهبر معظم انقلاب همواره در بیانات مختلف به خصوص سالگرد ارتحال ملکوتی امام عظیم الشان، درباره آن هشدار می دهند. ایشان در سخنرانی ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ درباره تلاش عده ای برای تحریف امام خمینی (ره) می فرمایند: «در باب امام و درباره‌ی این مرد بزرگ، در طول این سالها سخنان زیادی را افراد مطّلع بیان کرده‌اند ولی اوّلاً آنچه در باب امام و انقلاب -که اینها به هم گره خورده‌اند و یاد امام و نام امام از نام انقلاب جدا نیست- گفته شده است، همه­‌ی مسائل مربوط به امام و انقلاب نیست؛ ناگفته­‌هایی وجود دارد که باید بمرور در ذهنیّت جامعه قرار بگیرد. ثانیاً آنچه هم در باب انقلاب و در باب امام گفته­‌اند و گفته­‌ایم و تکرار کرده­‌ایم، باید مرور بشود، باید مجدّداً تکرار بشود؛ چون اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیّات و خصوصیّات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت بمرور وجود دارد. اکثر شما میدانید که انگیزه­‌هایی برای تحریف شخصیّت امام و تحریف انقلاب -که بزرگ­‌ترین هنر امام بزرگوار بود- هست. ما باید تکرار کنیم حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفته‌ایم، باز هم بگوییم و تکرار کنیم و مجال تحریف را از تحریف­‌کنندگان بگیریم. در شرع مقدّس هم همین­‌جور است، در حقایق تاریخی هم همین­‌جور است؛ بسیاری از معارف دینی را مأمور شده­‌ایم که تکرار کنیم؛ مِن‌بابِ مثال، تلاوت قرآن را به‌طور دائم باید تکرار کنیم که حقایق قرآنی از ذهنها هرگز محو نشود؛ یا تاریخ را -تاریخ واقعی و درست را- باید تکرار کنیم. اگر ملّت ما عاشورا را این­‌جور در طول قرنهای متمادی با اصرار تبیین نمیکردند و بیان نمیکردند، ممکن بود این حادثه­‌ی مهم از یادها برود یا بسیار ضعیف­‌تر از آنچه واقع شده است منعکس بشود.عمده­‌ی خطاب من در بحثهای امروز و صحبت امروز، به شما جوانهای عزیز است؛ علّت هم این است [اوّلاً] که جوانها، دوران حماسه­‌های بزرگ را مشاهده نکردند، ندیدند؛ دوران پیروزی انقلاب را، دوران دفاع مقدّس را، دوران حرکات عظیم و مجاهدتهای بزرگ در مقابل تجزیه­‌طلبان را جوانها [فقط] شنیده‌اند و اینها برای جوانهای ما تاریخ است؛ لذا لازم است برای آنها بیشتر توضیح داده بشود و بیان بشود؛ این اوّلاً. ثانیاً ذهن جوانها آماج تحریف تحریف­‌کنندگان است؛ امروز بیشتر روی ذهن جوانهای ما میخواهند کار کنند و نگذارند نسل جوان گسترده­‌ی این کشور، با بسیاری از حقایق آشنا بشود.»

 

۱) همانگونه که در بیانات رهبر معظم انقلاب دیده می شود یکی از اهداف اصلی تحریف امام، جلوگیری از معرفی درست بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به قشر جوان است. ممانعت از الگو شدن امامی که آموزه هایش نه برای روزهای انقلاب بلکه برای دهه ها پس از خود مفید و سودمند است، یکی از نیت های اصلی تحریف کنندگان امروز مبانی امام است. تحریف کنندگان در چارچوب چهره منافقانه خود، با معرفی امام به عنوان یک شخصیت تاریخی محترم زمانه خود، که محدود به دهه ۵۰ تا اواخر دهه ۶۰ است، تلاش می کنند از صدور باورها، عقاید و آراء امام به نسل های بعدی جلوگیری کنند.

 

۲) این روزها برخی با انتساب خود به امام خمینی (ره) به انحای مختلف تلاش می کنند عقاید غلط خود را به خصوص در مسائل مهم روز، منطبق با مشی امام القا و از طریق بستر رسانه ها و شبکه های اجتماعی آن را به جامعه تزریق کنند. راه درست مقابله با چنین تحریف هایی معرفی درست امام خمینی(ره) به جامعه به خصوص قشر جوان از طریق کتاب ها و بیانات ایشان آنهم توسط افراد دلسوز انقلاب اسلامی که در راس آن رهبر معظم انقلاب است، می باشد.

 

۳) امروز بیش از هر زمانی جامعه ایران نیازمند شناخت درست مبانی ناب امام راحل در حوزه های گوناگون اعم از چگونگی مقابله با استکبار، مقابله با تهاجم فرهنگی، نحوه صحیح شناخت دشمن، عدالت اجتماعی و موضوعاتی هست که عده ای فرصت طلبان، بدخواهان و منافقین تلاش می کنند با تعریف غلط این مسائل، جامعه را از شناخت درست مبانی امام محروم کنند.

 

۴) شناخت درست مکتب امام به عنوان مکتب پویا، فعال و پرتحرک و در میدان عمل، آنهم توسط قشر جوان در جامعه امروزی که تیغ تحریف و هجمه به مبانی انقلاب اسلامی آنهم توسط کسانیکه که دارای سوابق مبارزاتی یا مسئولیتی در انقلاب و جمهوری اسلامی بودند، برنده تر و تیزتر از هر زمان دیگری است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 

 

نظر شما